BRÖLLOP I FLORIDA

På fredagseftermiddagen var det äntligen dags för min kusin Lisen och Steves bröllop. Dagen började bra för mig, sovmorgon till halv nio, åt frukost, gick på "stan" och hittade skor till bröllopet. Det enda som var lite jobbigt var att det var så sjuuuk fuktigt ute, så den där 10-minuters promenaden hem kändes mycket jobbigare eftersom man blev så svettig, haha. Men in i duschen sedan målade Linnéa mina naglar, plattade mitt hår och gjorde min ögonskugga och sedan fixade jag det sista själv.  


Ungefär kvart i tre tog vi alla ett gruppfoto ute vid poolen innan vi satte oss i bilen och åkte iväg mot bröllopsplatsen. Jag hörde att mamma och pappa inte riktigt fick gps:en att fungera ordentligen redan från början, men sedan verkade den fungera och så körde vi på.

 
Vi missade en avfart vi skulle av på och pappa började hetsa. Men mamma såg på gps:en att om 2 miles kommer en ny avfart som vi också kan ta. Så redan där blev det en liten omväg. Sedan körde vi på som gps:en ville att vi skulle köra och vi började bli oroliga eftersom klockan började närma sig fyra (då bröllopet skulle börja). Tio i fyra körde vi på en mycket kurvig väg, fem i fyra körde vi in på en grusväg och klockan fyra hade vi enligt gps:en anlänt till vårt mål. Då satt vi i bilen och stirrade på en hästranch någonstans i Florida.

PANIK.

Mamma får tag på Lisen i telefon som så snällt kunde hålla igen ceremonin lite för att vänta på oss. Pappa pysslar samtidigt med gps:en och får tillslut in rätt adress. Vi hade då fått in någon helt annan adress?!

Tjugo minuter senare rusar vi ut ur bilen och sätter oss på plats och ceremonin kan börja. Hjärtat dunkar fort och händerna skakar, men vi är där. Fint folk kommer sent, eller hur var det nu igen?

Iallafall var vi himla tacksamma för att de kunde vänta så vi slapp missa detta fina bröllop. Riktigt vakert! Stort grattis till er båda!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0