LÖRDAG EFTERMIDDAG

Igår, lördag, åkte in till city vid 12. Jag mötte upp Victoria (svensk au pair) och Vanessa (tysk au pair) och vi gick till Hard Rock Café och åt lunch. Jag åt den godaste Caesarsalladen jag någonsin ätit!!! Mums!

Det regnade lite lätt när vi gick in för att äta lunch, men sedan när vi kom ut igen sken solen! Snabba puckar här.

Sedan gick vi runt lite vid Times Square medan vi väntade på Johanna BL och en spansk au pair, Paola. När de kom var Vanessa tyvärr tvungen att åka hem igen. Så vi andra tog tuben till West Village och gick till en svensk godisaffär! Allt var väldigt dyrt men så värt det känner jag! ;) Jag köpte lösgodis, choklad, kakor, pärlsocker, vaniljsocker och fiskbullar, haha!

Sedan vandrade vi genom SOHO och hamnade i Little Italy där vi åt middag. Serveringen var väl sisådär, men vi satt ute i solen och maten var god iallafall.

Sedan tog vi tuben tillbaka till GC och tog tåget hem. Johanna skulle sova hos mig, så när vi kom hem fick tjejerna äntligen träffa henne! Jane blev (som vanligt) helt förälskad, haha. Gulle!

Mamman var borta och pappan skulle ut på middag (jag sa att jag kunde vara hemma med Johanna och ha filmkväll så han också kunde gå ut) så som tack för att han kunde gå ut fick vi hyra två filmer på tvn om vi ville. Vi var med tjejerna till nio sedan gick vi ner i källaren för att titta på film. Tjejerna gick och la sig själva.

Vi hade ju nu vårt svenska godis och hyrde Spring Breakers (riktigt dålig film faktiskt!) och The First Love (den var däremot bra).

Vid halv två eller något sådant gick vi och la oss. Lagom trötta! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0