ONSDAG

Igår, onsdag, åkte mamman och Jane tidigt på morgonen för att vara hos en kompis och sova kvar där. Så när pappan åkte hemifrån strax efter sju var det bara jag och Anna hemma. Vi spelade UNO, gick ut med hunden på promenad och åt frukost innan jag skjutsade henne till camp.

Sedan åkte jag till Victoria och så gick vi till gymmet vi tittat på dagen innan och blev medlemmar där. Vi ska betala $105 (ca 690 kr) första gången som inträdespris och sedan kommer det vara $20 (ca 130 kr) i månaden, så det är riktigt billigt! Det finns både gym, pool och olika klasser som zumba, yoga och spinning som man kan ta.

Efter att ha invigt poolen och fått ett första träningspass avklarat åkte jag hem och åt lunch, fixade med tvätten och Skypade med Richard en stund. Sista timmen innan jag skulle hämta Anna tittade jag på två avsnitt av Wilfred (haha är helt kär i den serien nu!)

När Anna kom hem hängde vi ett tag, åt isglass, spelade lite UNO igen och så gjorde hon armband. Pappan kom hem vid halv sju och då gick de två ut och åt. Jag fixade mig i ordning och hängde henne till Vanessa och Victoria kom och plockade upp mig.

Vi åkte till en pizzeria i Yonkers för att gå på au pair-möte. Det var massor av andra au pairer där och från olika cluster (man är indelad i ett cluster beroende på var man bor). Så där blev det så mycket pizza och dricka man ville för $5 (ca 35kr). Träffade även på flera svenska au pairer som var riktigt trevliga! :) En bra kväll helt enkelt!


Johanna, vi blev medlemmar på New York Sports Club i New Rochelle! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0