SÖNDAG I LA

Åh, idag drog jag in till LA helt själv. Jag började med att gå till bussen och där fick jag vänta ca 10 minuter innan bussen till downtown LA kom. 
 
Jag hoppade på den och lite mer än en timme senare kom jag fram till Union Station och tog tunnelbana därifrån till Hollywood Blvd/Vine st och det första jag ser när jag kommer upp är Ellen DeGeneres stjärna på Walk of Fame! Yay!!!
 
Jag gick omkring i området där, tog kort och njöt. Jag såg även Hollywood-skylten idag, i bättre ljus och närmare än tidigare! Jag tog en supergod drink på Starbucks (en ny smak, Valencia Orange hette den.) Mums! Sedan visste jag inte riktigt vad jag skulle göra, eftersom jag inte riktigt planerat något. Det enda jag verkligen ville se var egentligen Ellens stjärna, haha.
 
Men jag såg en liten guidad turistbuss (för 12-13 personer) och tänkte att jag kan kolla upp priset på den. Jag fick barnpriset $26 eftersom den var lite försenad, inte för att jag hade någon aning om när avgångarna var eller så, men det var ju nice för mig! Sparade hela $10, haha. ;)
 
Turen tog kanske 2,5 timmar och vi åkte upp i bergen och fick en underbar syn över LA! Och även här såg vi Hollywood-skylten väldigt bra! Vi stannade till så att vi kunde ta ordentliga kort.
 
Sedan åkte vi vidare och åkte runt i Beverly Hills, Bel Air osv. och såg massa hus där kändisar bor eller har bott. Och någonstans på vägen kunde vi även se utsikt över andra ställen så som b.la. Burbank (där Warner Bros studios är).
 
Av de hus vi såg kände jag igen dessa namnen:
- Britney spears gamla hus
- Jessica Biel & Justin Timberlake
- Jimi Hendrix gamla tourbuss och hus
- Paris Hilton
- Simon Cowell
- Heidi Klum
- Ozzys gamla hus, nu Christina Aguileras (som inte bor där dock)
- Tom Cruise (men man kunde inte så nåt förutom toppen på massa palmer)
- Madonna
- Khloe och Lamar
- D & V Beckham
- Jackie Chan
- P Diddy
- Justin Beiber
- Tom Hanks
- Fergie and Josh Duhmel
- Huset där Michael Jackson dog
- Playboy Mansion
- Sandra bullock
- Janet Jacksons gamla hus
- Miley Cyrus
- Lisa Kudrow
 
Sedan åkte vi på Rodeo Dr (massa fina, dyra affärer) och slutet på Route 66, dvs Santa Monica Blvd!
 
Vi stannade några blocks innan där vi började och där fanns bl.a. Michael Jacksons stjärna! Jag tog några fler foton på stjärnor innan jag traskade till t-banan, åkte till Union Station och sedan åkte jag bussen hem. Väl hemma hängde jag i lobbyn en stund (där wifi finns) innan jag gick upp till rummet. De andra kom hem strax efter mig och vi gjorde oss i ordning för sängen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina

vad duktig du är, så kul att sett detta,kram

2013-08-26 @ 14:09:19
Postat av: Karoline

Åh va häftigt :)

2013-08-27 @ 15:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0