AU PAIR STUFF

Tänkte bara uppdatera läget lite. Just nu har jag mailkontakt med familjen (från D.C.) som jag Skype:ade med i helgen. Det visade sig att de ville ha en au pair till 15 april, men jag har skrivit på min ansökan att jag inte kan åka förrän 17 juni??? Jaja. Jag skrev till dem att jag tyvärr inte kan åka då, utan det absolut tidigaste datumet jag kan åka är i så fall 20 maj. Men helst av allt vill jag ju åka i juni, så jag kan gå på Amandas student!

Jag fick ett mail tillbaka där pappan i familjen skrev att jag skulle passa väldigt bra som deras au pair, och att de skulle se om de kan ordna med så att jag i så fall skulle kunna åka i maj. Men han skrev även att fem veckor utan hjälp med barnen kan bli tufft, vilket jag förstår! Jag gillade verkligen den här familjen, så vi får se hur det löser sig.

MEN inatt fick jag ett nytt mail från en annan familj! De hade också två barn, en pojke 9 år och en flicka 7 år. De bodde utanför NYC (tror i början på Long Island?) och hade två hundar. Mamman är bröstkirurg och pappan är narkosläkare. Barnen spelar tennis, simmar och rider på hästar, så det är fullt upp! Jag skulle få eget rum, eget badrum, stor säng, tv/dvd och en stor garderob. Jag mailade tillbaka att jag skulle gärna prata mer på Skype, så får se när det blir. :)

Kommentarer
Postat av: AK

Åh, vad spännande :D! Självklart vill jag ha dig på min student men om de är så att du vill vara hos dem och får möjlighet till det så åk! Pöss

2013-02-16 @ 16:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0