BOSTON, DAY TWO

Idag vaknade vi runt åtta. Vi fixade oss i ordning och gick ner och åt frukost. För min det blev det en bagel med nutella och cream cheese och så även apelsinjuice, ganska gott faktiskt! ;) Det fanns en del att välja på men en bagel räckte.

Sedan fixade vi till oss en extra gång och så checka vi ut. Vi hade turen stt kunna lämna vårt bagage kvar så vi slapp ha med det på stan hela dagen, underbart!!

Vi började med att gå till Red Sox (baseball) hemmaplan och ta lite kort där. Efter det började vi vår vandring mot downtown Boston haha. Vid en bro såg vi någon form av afrikansk dop eller liknande, riktigt spännande/knäppt/läskigt/intressant. Haha!

Vi gick längs vattnet nästan hela tiden och hamnade till slut i nordvästra delen av "ön" som jag kallar downtown Boston haha. Sedan gick vi in i mitten och ut över på östra delen.

Vi hamnade i ett område med lite shopping, restauranger och små stånd, som marknadsplats typ. Riktigt mysigt var det! Men det var mycket folk, så vi tänkte att vi skulle gå ut därifrån mitten och leta någon god restaurang i närheten, men typ allt var stängt!!! Det är ju söndag idag...

Så vi gick tillbaka och hamnade på en rolig restaurang som hette Dick's Last Resort, och där gjorde servitörerna konstiga pappershattar och skrev roliga saker på, fast jag och Johanna fick ganska tråkiga texter, men vissa andra fick väldigt roliga. Men mest av allt såg man ju rolig ut i dessa!

Efter lite mat i magen gick vi vidare, stannade till och såg en som höll på att trixa med att jonglera och gjorde en timmes show av det, och sedan hamnade vi vid Harbor Walk, alltså som en hamn. Riktigt mysigt och även där var det dansuppvisning, en stod och spela elgitarr och en liten parad gick förbi.

Vi fortsatte vandringen, stannade till och köpte glass och satte oss i en liten park. Där tog vi av oss skorna och såg att vi fått solbränna efter dem, haha!

Efter en stunds vila fortsatte vi att gå, men då vandrade vi mot Chinatown där vi skulle bo på ett hostel. Vi kom dit, checkade in, laddade telefonerna en stund och sedan gick vi ut för att gå igen, haha. Denna gång skulle vi gå tillbaka till vårt b&b för att hämta väskorna (ca 2 km från hostelet) och såklart stannar vi och tog lite kort då och då. ;)

På väg tillbaka från b&b stannade vi på The Cheesecake Factory för middag och cheesecake till efterrätt. Det var första gången jag var där! Jag åt pasta med champinjoner, sparris, soltorkade tomater och en slags vitlöksröra/vitlökssås. Sååå gott!!!

Vi köpte varsin cheesecake men delade på dem så vi fick smaka båda två. En var med citron- och hallonsmak och en var med vit choklad, caramel och pekannötter. Riktigt gott det med, men man var så himla mätt! Orkade ju inte ens äta upp pastan tidigare, haha.

Sedan rullade vi hem till vårt hostel och hängde här en stund och nu är klockan snart midnatt och vi ligger i sängen redo för att sova! Ska bli så skönt!!

Måste bara säga att detta hostel är kanon, riktigt fräscht, stort och fint! Sängarna är sköna, det är som avspärrat så man får det lite privat mellan sängarna så att man inte ser de andra liksom. Och så är det bra läge också! Kanon! Det är inte samma som jag bodde på förra gången i Boston, men vi hade dock velat bo här men det var fullbokat då.

Nu blir det godnatt för mig godmorgon för er. Pusshej!