TISDAG EFTERMIDDAG/KVÄLL

Idag när tjejerna kom hem från camp lekte vi ute. Jane lekte i sandlådan och jag och Anna kastade boll. Sedan kom vår fyraåriga granne över och lekte med tjejerna. Anna gjorde en fin teckning till mig!

Jag lagade mat medan de lekte för sig själva, föräldrarna åkte iväg precis när jag började laga mat. Idag bestämde Anna maten, hon frågade om jag kunde laga "den där spagettin med champinjoner och tomater, fast med morötter och broccoli istället" (då hon inte gillar champinjoner och tomater). Och så ville hon ha vitlöksbröd, så jag fixade allt! :) Blev då glad att hon ville ha något lite nyttigare till middag.

Tjejerna åt hur mycket som helst till middag, och jag blev bjuden på grannens kalas när hon fyller fem år, haha. Hon fyller dock år i vinter. ;)

Jane sa att "you make one of a kind pasta. And thanks a good thing!" Haha gulle. Och det var första gången de sa tack för att jag lagade mat till dem. Så jag är nöjd!

Efter middagen gick lilltjejen hem med sin pappa som kom och hämtade henne. Hon ville verkligen inte gå hem, sur som bara den blev hon, haha.

På kvällen började det helt plötsligt blixtra, åska och spöregna. Åskvädret var precis över oss, men försvann på kanske 15 minuter. Tjejerna var lite rädda men jag sa att det var lugnt och vi tittade på tv så de lugnade sig lite tack vare det.

Vid halv nio kom föräldrarna hem och tjejerna fick vara uppe till nio idag, och jag satt med dem och tittade på tv fram till nio. Sedan gick jag ner och nu ligger jag i sängen. Sååå skönt. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0