FREDAG

Igår (fredag) var Jane hemma från camp för hon kände sig så trött. Men jag behövde inte jobba, pappan var hemma så jag passade på att prova mina nya springskor. Riktigt sköna! Jag tänkte kolla om Pame var hemma, men precis när jag svänger in på hennes gata kommer hon med bilen och ber mig hoppa in.

Hon skulle hälsa på en ny au pair som precis kommit, som bara bor någon gata ifrån Pame. Så vi drog dit och hälsade på henne och hängde där någon timme. Sedan drog jag hem, duschade och hängde med Jane.

Vid fem kom mamman hem från Kalifornien och jag fixade mig i ordning inför kvällen. Vid sex tog jag bilen till Breatriz (den nya au pairen, från Mexico) och någon gång vid sju kom Pame dit. Sedan kom Pames kompis Franci (au pair från Tyskland) och så även en svensk au pair som jag pratat med på Facebook som heter Erika. :)

Vi fem tog Francis bil och drog till White Plains för en sen middag. Det var riktigt trevligt att komma ut och träffa nytt folk och äta god mat. Tror även Beatriz uppskattade att vi drog ihop ett gäng, hon kom på fredagen till familjen men de är på semester till söndag kväll, så hon är ensam nu i helgen.

Vi hade en trevlig stund och någon gång runt elva åkte vi hem igen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0