LÖRDAG I NYC

Hej!

Idag tog jag sovmorgon till 8. Jag fixade mig i ordning och var på väg till bussen strax efter nio. Jag tog bussen till tågstationen och drog in till NYC!

Bussen var rätt bra i tid och tåget några minuter försenat, så jag hann med ett tidigare tåg! Detta betydde att jag kom en timme tidigare än min kompis Karina från Brasilien, för hon missade sitt tåg och kom en halvtimme senare än vad vi planerat.

Så med en timme att ha ihjäl vandrade jag från Grand Central till Times Square och lekte turist. ;) Jag tog lite foton och sedan köpte jag en bagel till frukost och vandrade tillbaka till GC för att möta upp Karina.

Vi hade pratat om att gå till American Museum of Natural History (museet där filmen Natt på museet spelats in), och dit vandrade vi! Tog runt 45 min kanske.

Museet var bra! Det var som Naturhistoriska i Stockholm fast mycket större! Vi gick inte igenom alla delar, vi får dra tillbaka dit någon gång! Men dinosauriedelen är bättre på Naturhistoriska. ;)

Vi tog tunnelbanan tillbaka till Times Square och käkade middag där i närheten. Gott gott! Och riktigt skönt att sitta ner och vila fötterna! Precis bredvid där vi åt fanns ett tjusigt McDonalds, haha, tyckte det var rätt roligt att det stod och blinkade där!

På väg tillbaka till GC stannade vi till på ett H&M vid 5th/42E för Karina ville se om hon hittade någon tröja där. Och det gjorde hon! Även jag köpte en sak, ett par svarta leggings, haha. Alltid bra att ha.

Sedan åkte vi hem, men hon bor på ett annat ställe än mig så vi tog olika tåg. Jag tog bussen hem och jag får se om jag orkar göra nåt ikväll eller om jag bara stannar hemma och vilar fötterna. ;)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad kul med museumet, vi har precis kollat på En natt på museumet både ettan och tvåan nu i helgen:) Coolt!

2013-06-09 @ 09:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0