ONSDAG

Hej!

Idag hade Jane skolavslutning. Hon går på privatskola och den är väldigt liten, tom mindre än Skärsta! Haha.

Barnen i alla klasser hade fått gjort en danspartner av kudde och kläder och så hade de övat in en dans som samtliga klasser fick visa upp, var klass för sig då.

Sedan delades det ut "priser" (certificate) till varje elev. Jane fick för att hon var duktig på vocabulary! Så hon var nöjd.

Det delades även ut olika slags godispriser. Jane fick godies Life Saver (tror jag det var) för att hon alltid hjälpte andra i klassen om det behövdes! Det var flera personer som fick samma pris, men i olika klasser. :)

Sedan åkte jag, mamman och Jane och åt lunch på ett av deras favoritställen - Smokehouse. Jag och Jane åt sallad, gott gott!

Sedan åkte vi hem. Jane lekte i sandlådan och gjorde pajer och bakelser till mig medan jag bara satt och softade i skuggan. Lyssnade på musik och njöt av det fina vädret.

Strax innan tre åkte jag och hämtade upp Anna lite tidigare på hennes skola, så att vi hann till hennes tennis. Hon hade först en privatlektion idag och sedan lektion med andra, så hon var där två timmar.

Jag hade med telefonen, men hade inte så mycket batteri så kunde bara använda den någon halvtimme eller så. Men då såg jag att Kira kom (en annan au pair, från Tyskland) så jag satt och pratade med henne resten av tiden. Den tycktes gå alldeles för fort ;) haha. Men jag hade ont i huvudet så det var skönt att åka hem.

Vi åkte hem och fixade middag. Anna åt chicken nuggets med ris, Jane åt sina rester av salladen från lunch och jag var inte sugen på något direkt så jag gjorde en god bärskål med mjölk. ;) Det var ju inte lika gott som egenplockade Sättrabär, men det var gott.

Anna gjorde Nachos till oss till efterrätt. Så gott så!

Nu har jag krupit till sängs och ska titta på något avsnitt av OTH innan jag somnar. Jobbigt med huvudvärk!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0