FREDAG

Idag gick jag upp från mitt rum vid sju och mötte då Anna i vardagsrummet. Hon var redan vaken! Grejen var bara att mamman och hon hade bestämt att hon skulle vara hemma idag från skolan, då hon varit förkyld i veckan... Så jag tänkte att hon kanske ville ligga kvar i sängen lite senare och inte tidigare än vanligt! ;)

Iallafall så tog mamman hand om Jane på morgonen och fick iväg henne tidigt till skolan. Men så kom hon på att hon glömt säga till grannen (jag skjutsar sonen där när jag skjutsar Anna till skolan) att Anna skulle vara hemma, så vid 8 sms:ar hon mig och frågar om jag kan skjutsa honom. Så jag gör det, Anna är ensam hemma 10 min till mamman kom hem och jag och P (grabben) hade en trevlig konversation om julfirande.

Jag och Anna har idag tittat på 3 timmar av The Voice (vi ligger som sagt lååångt efter), läst 40 min, ätit tacorester från igår, packat kläder hon vill lämna hos pappan, fixat med ett projekt hon har i skolan och spelat in roliga videor. Strax innan tre åkte hon och mamman iväg och hämtade Jane för att åka på terapi, så jag får lite egentid nu. De kommer hem om lite mer än en timme, sedan ska barnen vara här en liten stund innan pappan hämtar dem för de ska spendera helgen hos honom. Mamman ska ut i city ikväll med sina väninnor, så jag blir ensam hemma (har ju skola imorgon så tänkte det är bra att gå och lägga sig i bra tid osv).
 

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0