ONSDAG

Idag efter att jag hämtat upp och skjutsat tjejerna till skolan åkte jag hem och rastade hunden och år frukost för att sedan åka hem till Victoria. Hon jobbade tidigt idag och var ensam hemma med barnen, så jag tänkte passa på att åka dit och mysa! ;) Det var så kul att träffa G igen, det var ju så längesen nu! Hon visade mig sina leksaker i lekrummet och så läste vi en massa böcker innan hon skulle sova middag.

Krulltotten G och lilla F i bakgrunden.

Haha, dockan gillar att äta ormar!



Medan G sov (nästan 2,5h!) så matade Victoria lillasyster F (ca 4,5 månader) och även hon somnade en stund. Vi passade även på att baka kladdkaka och göra hemmagjorda köttbullar med stuvade (svenska snabb-)makaroner till lunch. Sååå mumsigt så! Jag fick även mysa en hel del med bebisen F och det var sååå mysigt så! Bästa var nog när hon somnade i min famn, jag gick runt och trallade för henne och klappade på rumpan lite lätt, bra blandning det verkade det som! ;) Det var sååå mysigt! Nästan så man börjar längta efter egna barn, haha. Iallafall när de är sådär snälla och duktiga som hon var idag! ;)


Sedan åkte jag hem och umgicks med mina egna barn. ;) Det blev läxor direkt efter skolan en stund innan det var dags art skjutsa på aktiviteter. När vi kom hem igen kom morfarn och tog med barnen ut på middag och jag åkte iväg och plockade upp Victoria och Jade för att åka på Thanksgivig dinner med massa andra au pairer runt om grannområdena här. Våra conselors fixade med kalkoner och lite stuffings, sedan skulle var och en försöka ha med sig något till (helst något från sitt hemland); sallad, bröd, efterrätt osv och jag och Victoria hade ju bakat svensk kladdkaka. Den visade sig bli helt okej! Det är ju svårt det där med att få till det bra när man inte riktigt lärt känna ugnen här helt 100, haha!


Efterrätter!


Jade (i svart med blommig kjol) och all mat! 









Söta Emelie uppe i hörnet, alltid lika glad! :)

Det var iallafall en trevlig kväll med härliga människor och massa gott! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0