LÖRDAGSMYS I CITY

Igår åkte jag och Victoria in till city vid halv elva. Väl framme tog vi en smoothie och satte vi oss i Bryant Park en stund innan vi vandrade uppåt till Central Park. 




Men istället för att gå 5th ave som vi brukar så tog hi 10th ave, för att kunna gå förbi där våra föräldrar ska bo, lite skojigt att de bor tre blocks ifrån varnadra (dock kommer de hit olika tider). 

 

När vi svängde in några blocks mot mitten och parken så gick vi helt plötsligt förbi Juilliard, en känd skola för sångare/dansare/skådespelare!

 
Mormor och farmor; jag såg massa pensionärer spela boule i Central Park, kanske något att satsa på med PRO?


Väl vid den stora fontänen i parken (45 min sena...) träffade vi på alla andra svenska tjejer. Som tur var så var typ alla sena mer eller mindre så vi kom ändå någorlunda samtidigt, haha!



Vi satte oss under ett träd och hade en liten picknick. Jag åt sallad, fruktsallad och godis, mums! Alltså, dessa tjejer är så sköna!!! Blir så glad när vi träffas! :) Det jag även tycker är roligt är att vi är verkligen från olika ställen i Sverige, så det blir en härlig blandning!




Efter ett par timmar vandrade vi vidare till tunnelbanan. Vi såg coolt halloween-pynt på vägen!



Vi åkte ner till Christopher St för att äta på en kinarestaurang till middag, så gott!! Och det var bara $15 för förrätt, huvudrätt och dryck, kanon!





Efter maten begav vi oss till den svenska godisaffären Sockerbit (som ligger på samma gata) och inhandlade oss lite gott så att vi klarar oss ett tag. ;)





Därifrån gick vi upp till Grand central igen, vi gick alltså 30 blocks. Jag gick säkert 80-90 blocks sammanlagt på denna dag!






Det har varit en perfekt höstdag (även fast det inte känns som höst då det var runt kanske 23-25 grader eller nåt?) och jag kunde gå i leggings och T-shirt kl 22 på kvällen, även fast en tunn kofta hade uppskattats. ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0