FREDAG

Halloj! Idag har varit en ganska lång och händelserik dag! Jag började med att åka in till Uppsala på morgonen och lämnade av grejer hos Linnéa. Hon bjöd på sconesfrukost, så mumsigt! 
 
Sedan gick jag ned på centralstation och mötte upp några från min blivande klass och så gick vi till universitetshuset där det väntades en välkomstceremoni med Anja Kontor som konferencier! Vi var sex stycken som möttes upp och vi ska alla gå socionomlinjen, så det var kul att träffa dem! Jag träffade även på Victoria och hennes kompis Linnea, de ska också börja plugga på UU! :D 
Universitetshuset!
 

 
Efter den ceremonin så mötte upp jag en tjej utanför och köpte böcker av henne till två av mina kurser nu i termin ett. Känns bra att ha de flesta böckerna fixade! 
 
Efter det gick jag och mina nya vänner ner på stan och åt lunch där tillsammans och bara satt och pratade. Ett roligt gäng faktiskt, vi var fem tjejer (jag, Sofia, Linnea, Josefine och Celine) och så en kille som hette Björn. :) Alla var himla trevliga och det känns skönt att känna igen några ansikten på måndag när allt börjar på riktigt! ;) 
 
Vid halv fem tog jag bussen hem och åkte direkt för att hämta upp Richard som kom till Hallsta med bussen från Norrtälje. Det var första gången han var här och träffade familjen! Vi åt middag alla och tittade på Kristallengalan (plus åt äppelpaj i en av pauserna) innan jag och R gick upp på mitt rum och hängde typ 1,5 h innan jag skjutsade honom till bussen vid midnatt. :) 


Haha, Nilla och hennes sovstil alltså! 
 
 

Richard blev vän med Vickan Jr också! ;) 
 
Nu ska jag sova och tagga inför morgondagen då bröllop står på schemat! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0