MÅNDAG - SNOWDAY

Idag har det varit en lång men soft dag. Barnen fick reda på igår kväll att skolorna var stängda idag pga "snöstorm" så jag fick sovmorgon imorse. Jag vaknade vid halv nio och låg kvar i sängen en halvtimme till innan jag gick upp och åt gröt. Anna joinade mig vid matbordet men hon satt och läste samtidigt. ;) 

Vi alla har bara tagit det lugnt idag, barnen har städat sina rum, hjälpt mig med deras tvätt, varit ute och lekt med hunden, varit inne och läst/spelat på iTouch eller iPad och så tog vi promenad (alla fyra i familjen) tillStarbucks för varm choklad! Mums! 
Jane vek sina kläder och sorterade dem och la undan i hennes rum. Duktig! Anna hjälpte mig bara med att vika sina underkläder, haha. 


Vi satt alla i vår egna värld i vardagsrummet. Jag och Anna läste böcker med musik i lurarna, Jane spelade på sin iTouch och iPad och mamman satt och sydde. Väldigt mysigt tycker jag, fastän vi var för oss själva liksom! 


Nästan all denna snö kom idag! 


Påväg till Starbucks träffade vi på grannpojken som startade upp ett litet snöbollskrig! 


Påväg hem igen.

Resten av eftermiddagen och kvällen spenderades med att rita och klippa snöflingor! Mamman lagade (kors i taket) middag som ändå fick godkänt tycker jag! ;)



Hahahaha Jane! Jag dör!!!




Hahaha, Anna tog min telefon och tog kort?!

Selfie! ;) Riktigt röd tunga efter hennes efterrätt!

Den här teckningen satt jag två timmar med och målade?! Förstår inte hur den kunde ta så lång tid... Haha, jag fyllde ju bara i färger! 

Sen måste jag bara säga att jag och Sara har bokat klart våra boenden på resemånaden nu! Så nu är flyg och boenden bokade, sååå bra! :) Vi körde en Skypedejt nu på kvällen och bokade de sista boendena! Woho!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0