ONSDAG

Denna dag har varit väldigt påfrestande. Den började bra med sovmorgon och jag sov till nio. Skönt! Jag låg kvar i sängen och segade ett tag innan jag gick upp och tog hunden till hundparken. Allt gick som vanligt där fram till att en liten hund började tjafsa med min hund och de plus en massa andra småhundar rök ihop och en kvinna där sparkade på min hund två gånger. Arg som jag vet inte vad gick jag därifrån med att säga att det är ologligt och vafan tänker hon med. Hon började tjafsa och jag bara gick därifrån för att undvika ett bråk eller vad man ska säga. På väg mot utgången kom tårarna och jag stod länge och störtbölade vid utgången och två kvinnor kom och pratade med migoch  peppade mig. Hunden var det ju ingen fara med, hon var lika glad som vanligt, det var bara jag som var riktigt chockad.

Jag åkte hem och berättade för min värdmamma om händelsen, hon tyckte synd om oss båda och frågade om vi skulle ringa polisen, men eftersom jag inte har något namn på kvinnan och hunden blev inte skadad så tänkte jag att det var ingen idé...

Iallafall. Anna kom hem vid tre och strax innan fyra kom Jane hem och hennes busschaufför pratade med mig om att Jane inte lyssnar på honom och att hon står upp i bussen och inte har säkerhetsbältet på sig osv så Jane började störtböla när vi kommer innanför dörren och rusar upp på sitt rum.

Jag tar med mig Anna ut till bilen för att åka till tennis, men då backar jag såklart in i snö- och ishögen vi har på vår uppfart (bara halva vår uppfart var skottad precis vid slutet och det är väldigt trångt att komma ut när den andra bilen står långt ner på avfarten) så jag försökte köra fram men jag har som fastnat mellan två snö- och ishögar så jag springer in till min värdmamma som lyckas få loss bilen ut på gatan men då ser vi att på ena sidan har en grej gått sönder! Faaaaaaaaaaaan tänker jag och är helt upprörd och vet inte var jag ska ta vägen, men min värdmamma är lugn och säger att det är okej och det löser sig och säger åt oss att ta den gamla bilen till tennis. Så jag och Anna åker dit och kommer nästan 10 minuter för sent. Men usch så jobbigt det var att sitta där, jag hade sån ångest över att ha att sönder bilen!!! 

Men efter ett tag fick jag dessa sms, så det kändes lite bättre då! 

När vi kom hem igen så hade vi en trevlig kväll med god mat (lax och grönsaker) och glass till efterrätt. Jag och Anna målade en timme innan hon gick upp och la sig vid nio.
Vi är söta!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vissa dagar är bara helt enkelt skitdagar, stackars dig. Skönt att ni fick en bra kväll. KRAM!

2014-02-13 @ 06:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0