JUST NU

Sitter och hjälper familjen kolla igenom nya au pairer. De ville gärna ha en till svensk au pair först, men det finns inte så bra svenskor ute nu. Så de har börjat kika på några andra länder som Tyskland, Polen och Österrike. Det tycker jag är bra, för det finns faktiskt bra tjejer utanför Sverige också! ;)

Allt känns så konstigt. Igår kväll när jag satt och tittade på Grammys så kände jag hur mina ögon vattnades och hur nere jag kände mig. Jag trivs så bra här. Med familjen. Med alla underbara vänner. Med NEW YORK CITY en halvtimme härifrån. Jag veeeet att jag har tagit rätt beslut med att åka härifrån i maj. Men jag börjar inse nu hur nära det är (okej, fyra månader... men det känns väldigt nära!) och att livet här rullar på ändå. Jag lever i min lilla bubbla här och det är jobbigt att sedan behöva komma tillbaka till verkligheten. 

Iallafall.

Ville bara säga att familjen kikar på nya au pairer, de säger hur glada de är för att de har mig, att de inte vill att jag ska åka hem och det är jobbigt. 

OCH så ville jag bara säga att ni, alla fina vänner här, ni är bäst. Jag längtar till varmare dagar så vi lättare kan hitta på saker att göra, så som att strosa runt dowtdown i The Village, att ha picknick i Central Park och upptäcka mer av Brooklyn, Queens och andra ställen på Long Island!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men hallå, jag då? Längtar ju så mycket att du ska komma hem. Kommer ju bli toppen, finns mycket skoj som kommer hända framöver. Kanske ny utbildning, kanske nytt boende, kanske egen bil, kanske nya kompisar, kanske nya resor. Ja en massa skoj kommer det bli och bästa av allt att bara få ha dig med vid våra middagar igen känns toppen. Puss och kram!!!

2014-01-27 @ 20:12:08
Postat av: Mamma

Inte anonym skulle det ju vara utan från en mycket stor längtande mamma efter Emma!

2014-01-27 @ 20:14:24
Postat av: Rebecka

Längtar så mycket efter varmare månader! Förstår inte var tiden tar vägen, så sjukt att gänget liksom kommer att splittras och åka hem nu i vår :/

2014-01-27 @ 22:21:54
URL: http://rebeckalarssons.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0