MÅNDAG

Ja, då har en ny vecka satts igång! Jag sov till 8.30 innan jag gick upp och släppte ut hunden samt matade henne. Sedan gick jag ner till min säng och försökte somna om, men det gick inte! Jag tog mig istället upp ur söngen, klädde på mig, slängde i en tvätt i tvättmaskinen, vek barnens tvätt som låg i torktumlaren (vara bara några träningströjor och lite strumpor och underkläder så ingen större fara liksom) och så passade jag på att röja undan lite på tjejernas rum då de var som bombnedslag efter att de packat inför deras resa! 

Jag åt sedan äggmackor till frukost och sedan tänkte jag ge mig iväg till Sara. Men hennes familj var på väg hem så hon kom hem till mig istället. Jag lyssnade på några "talks" sol jag ska lyssna på och sedan skriva om i en uppsats till skolan i helgen. Jag hann lyssna på fyra av sju och tog anteckningar. Sedan kom Sara med nudlar och glass! ;) 

Vi åt lunch (jag var så sjukt sugen på nudlar så det hade hon tagit med åt mig, tackar för det!) och sedan tog vi glass och satte oss i soffan och tittade på Eva & Adam och även en liten stund på Pippi efter det. 


Vi lyssnade på musik från Astrid Lindgrens filmer! 



Vi skickade iväg ett mail till hennes gamla värdfamilj i San Francisco som vi gärna skulle vilja träffa när vi åker dit, så vi får se vad de svarar! 

Vid halv sex åkte hon hem och jag fixade med några småsaker innan Victoria kom hit efter att hon slutat jobba. Det blev en lätt middag och soffhäng med tv-tittande! Det har varit en riktigt soft dag! Eller helg, kanske man ska säga! 

Nu har jag suttit i två timmar och skrivit på min sista skoluppgift här i staterna! Jag skrev två sidor på två timmar, nu behöver jag vara en sida till sedan är jag klar! Skönt att ha börjat, för jag tycker inte alls om att göra saker i absolut sista minuten! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0