ATT KOMMA TILL SVERIGE IGEN. I-LANDSPROBLEM

Nu har jag varit i Sverige i två veckor och the reverse cultural shock has begun! Här är några saker jag har tänkt på under dessa två veckor:

- jag tänker datumen fel, så "bäst före"-datumen har jag varit tvungen att tänka till på så att jag inte slänger något som egentligen inte har gått ut.
 
- när jag inte tänker så skriver jag tiden 8.30 som egentligen ska skrivas 20.30. 
 
- ingen har sett The Office, så någon referens därifrån går ju inte att säga.
 
- det pratas svenska överallt, så knäppt?! 
 
- vi har så otroligt mycket pålägg hemma så jag äter många mackor bara för att det är så gott med alla olika pålägg. 
 
- dyrt. Allt är så dyrt. 
 
- ni anar inte hur slapp man blir när man kör bil med automat...
 
- alltså herre min Jesus vad jag saknar kinamaten från Jade's Spoon!!! Abstinens så in i.......... 
 
- nu när jag betalar med mitt svenska kort så kan jag inte dra kortet bara, utan nu måste den stoppas i maskinen (pga chip) och jag måste knappa in koden och vänta till allt har godkänts osv. Superjobbigt att komma ihåg eftersom man är van att bara dra kortet överallt när man handlar och liksom ibland knappa in kod, ibland skriva under och ibland göra absolut ingenting åt saken! 
 
- jag måste plugga vägskyltarna igen. De i USA var väldigt lätta, och de flesta bestod av text istället för en specifik skylt. Här kommer jag bara iho
 
 

Kommentarer
Postat av: lisen

Jag har sett hela the Office faktiskt! I'm a bit of an office addict. Referera i bloggen, jag förstår alla skämt :D

2014-07-02 @ 15:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0