HEJ LAS VEGAS!

Hej hej! Idag åkte vi hemifrån vid fyra och flög först upp till San Francisco och tog sedan ett annat plan vidare mot Las Vegas! Sara och jag blev uppgraderade till Economy Plus, så vi fick extra mycket benutrymme båda flygen! Nice! Vi landade mitt på dagen, tog oss till hotellet, chillade på rummet en stund innan vi vandrade ut på The Strip! 



Det första vi såg när vi klev av planet!



The Strip är den stora gatan här där allt händer! ;) Haha, nej men där ligger de flesta stora hotellen och gatan är kanske 5 km lång eller nåt sånt. Vi bor ganska norr ut på den så vi knatade först till Stratosphere Tower som är känt för att ha några karuseller högst uppe på toppen av det tornet. Jag och Johanna åkte upp i det och kikade ut över staden, och jag åkte även uppskjutet som de hade på toppen! Så jag var ca 300 meter högt uppe. Det är två tredjedelar högre än Grönans frittfall där tornet är 100 m. Till vänster hade jag berg, hus och ödemark och till vänster hade jag The Strip och staden Las Vegas! Så ballt! 








Sedan gick vi ner till Sara och började gå söderut, men vi insåg att det var alldeles för varmt för att gå några kilometer så vi skaffade ett busskort och åkte neråt för att besöka några kända hotell. Först stannade vi till på Caesar's Palace (där de bor i The Hangover) och så shoppade vi även underkläder på VS på ett fint köpcentrum som tillhörde. 







Sedan besökte vi Venetian och där har de byggt som i Venedig. Såå fint! 






Vi gick sedan ut över gatan för att se en kort "vulkanshow" som hotellet Mirage håller i varje kväll. Det var häftigt att se! 






Vi gick sedan några blocks för att se hotellet Bellagios fontänshow, som är väldigt känd. Det tog en stund för oss att komma dit då vi virrade runt inne på hotellet först, haha, men vi såg det tillslut! Och eftersom den går varje kvart så såg vi den faktiskt två gånger! ;) 
Paris!






Vi bestämde oss sedan för att gå på bio. Det tog ett bra tag att hitta dit också då vi inte alls såg någonting om bio där det på kartan visade att det skulle vara, men efter att ha frågat någon så hittade vi dit, det var som en liten bakgata... Vi såg iallafall 22 Jump Street och den var riktigt rolig och bra! I närheten av bion låg hotellet New York New York så då kände jag mig som hemma! 









Trötta tog vi oss hemåt vid halv ett och nu är klockan snart valv tre och jag ska sova (de andra har redan somnat). Godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0