LÖRDAG PÅ HAWAII

Hallå hallå!

Idag har vi som vanligt hängt på stranden. Jag har tyvärr bränt mig ganska rejält på axlarna och delar av ryggen (även fast jag smörjt in mig i solskyddsfaktor 30 flera gånger och bara suttit i skuggan) så jag badade ingenting idag utan satt i skyggan med t-shirt och shorts på. Vill ju inte bränna sönder mig ännu mer när vi har så många dagar kvar här, så idag fick kroppen vila! ;)

Johanna och Sara var däremot ute på äventyr idag. De bokade in sig på en surfinglektion så jag agerade fotograf till det! Det såg såååå roligt ut, jag får se om jag kanske bokar in mig på en lektion nästa vecka! 




 




 
När de var klara vid tre gick vi hem till hotellet igen och åt en sen lunch (rester från Cheesecake Factory) och tittade igenom alla bilder/videor jag hade tagit på dem. Sedan gick Johanna ut och tog en promenad för sig själv, efter ytterligare ett tag gick Sara ut och letade keps och jag satt kvar här. Jag kände att jag var så himla mätt på solen (eller min kropp var) så jag behövde faktiskt vila lite från den och bara chilla i en skön hotellsäng. Johanna kom tillbaka strax efter att Sara gått och vi hängde på rummet och vid sju kom Sara hem igen. 

Vi gjorde oss i ordning och gick ner på "stan" här, alltså gatan vid oss och den bakom oss som är vid stranden.



Jag och Johanna köpte subway-macka och så gick vi alla tre och satte oss på ett ställe med denna utsikt:






Sedan gick vi och tog en drink på ett ställe precis utanför vårt hotell. De hade något specialerbjudande så man fick en "basic drink" för $2 innan nio, så vi tog en varsin Blue Hawaii och den var god! 

Sedan gick vi till hotellrummet men våra nycklar trasslade igen (har hänt en gång tidigare också...) så vi fick vänta på någon stubbe som skulle komma och hjälpa oss att återställa dem. Det tog kanske 10 minuter eller så, men sedan kom vi in! 

Vi bytte om till bikini och strandklänning och så gick vi till stranden och tog ett kvällsdopp! Så himla skoj! Varmt och skönt i vattnet, men vi höll oss precis i början där vi fortfarande såg botten från hotellens ljus, för vi ville inte gärna stöta på en haj eller något annat läskigt! 

Sedan gick vi hem och duschade av oss lite snabbt och nu ska vi sova! Godnatt! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Inte skönt att bränna sig, var försiktig! Härligt med ett kvällsdopp :)

2014-06-01 @ 20:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0