FREDAG

Idag fick vi alla upp strax efter sju för att vid åtta åka iväg till en annan ö. Vi åkte till Captiva (ca en timme härifrån), en liten ödel bredvid ön Sanibel. När vi kom fram var det sjuuukt kallar, det var bara 13 grader och kall blåst fastän solen var framme, så efter någon timme åkte halva gänget hem igen men jag, Johanna och hennes föräldrar stannade kvar ocj det blev kanonväder strax efter att de andra åkt hem! Vi byggde dock vindskydd för det blåste fortfarande ganska mycket, haha. ;) 













Äkta strandhäng här!

Svenskt godis! 

Efter några timmar tog vi en glasspaus och så åkte vi hem till de andra.

Johannas glass!





Det var ganska höga vågor eftersom det blåste så pass. 




 När vi kom hem drog alla, förutom jag och de två tjejerna i den andra familjen, ner på "stan" och sedan mötte vi upp dem på stranden för att se solnedgången. Sååå fint!
Haha, grannens gulliga brevlåda! I bakgrunden ser ni vårt hus, förresten! 







TG <3




Johanna! 



Solen försvann fort den! 

Därefter åkte jag och Johannas familj till Cape Coral (ca 30 min härifrån) för att gå på ett steakhouse där, så gott med kött! Och man kunde få beasås till, mums! Vi åkte sedan hem och alla gick och la sig förutom jag och Johanna som drack lite vin, åt glasstårta och tittade på Orange Is The New Black! 





Lollo blev riktigt mätt hon. ;)

Vi fyra som var på stranden idag brände oss ganska rejält, vi kände inget när vi låg där på grund av blåsten, men nu så. Jag har bränt mina knäveck, men endast det som tur är! Johanna och hennes pappa har riiiktigt ont på kroppen dem, stackarna! Så vi smörjde alla in oss med Aloe Vera-kräm på kvällen. Så skönt! 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ser ut som ni har en kanonsemester, trots lite kalla vindar. Du har fått fin färg, och dina knäveck brukar du ju bränna så det är precis som det ska :) Idag ska jag, pappa, Eva, Nutte och hundarna gå rundan på Singö. Tyvärr så försvann solen nu men det brukar vara en fin runda ändå. Stekta äggmackor och kaffe får också följa med :) Fredde var till Stockholm igår och såg Avicii, Johanna skjutsade killarna. Må gott gumman, kram. P.s en månad kvar nu tills du fyller 20!!!

2014-03-01 @ 08:26:19
Postat av: Johanna

Åh, det var ju där jag var!! Supernära ju! Är rosa byggnaden bubbleroom? :D nte lite avis på dig hörru... tur du hann hem till snöstormen på söndag/måndag ;)

Svar: Jahaja! :D Haha ingen aning, vi köpte glass i ett litet hus bredvid typ ;) MEN JAG VET, suger så jävla hårt! :(
EMMA

2014-03-01 @ 23:41:12
URL: http://johannasresa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0