TORSDAG

Imorse efter att jag skjutsat ungarna åkte jag hem och chillade i min säng i ett par timmar, sååå skönt hehe! Därefter åkte jag till barnbiblioteket här i närheten och mötte upp Victoria och hennes små tjejer G och F för lek i parken utanför och sedan lite lek/låna böcker i biblioteket. Alltså ännu en gång måste jag säga att G är ju den sötaste ungen ever! Iallafall när hon uppför sig så bra som hon gör de korta stunder jag träffar henne, Victoria har nog en annan syn på hennes lilla tvååriga trollunge! ;) 





G älskade denna, hon åkte om och om igen! Haha.

Sötaste F satt så snällt och tittade på hela tiden. 




Sedan var det dags att packa in barnen i bilen. Victoria satte in G och jag höll på att ta ur F från vagnen när Victoria i panik säger att hon råkat läsa in nycklarna i bilen med G som sitter där inne! Hon ringer föräldrarna (tänkte att de kanske hade en extranyckel hemma) men ingen svarar så det fick bli ett samtal till 911! Victoria skötte det medan jag (och F i min famn) stod och pratade med G i bilen. Hon var lika glad som vanligt och jag försökte få henne att läsa boken hon hade lånat. Hon märkte inte av att hon var inlåst, hon var lila glad som vanligt! Men helt plötsligt ser hon nycklarna och börjar leka med dem, och jag och Victoria står och nästan ropar "press all the buttons!" i väntan på polisen. Tillslut trycker hon på rätt knapp och låser upp bilen, sååå skönt! Någon minut senare anländer polisen i fullfart med ljusen påslagna. Han var väldigt trevlig och avbröt brandkårsutryckningen som var på gång och sa att det var skönt att slutat slutat bra! 

En skakis-Victoria tog några till djupa andetag och tog sig hem. Usch! Skönt att jag är så lugn när det gäller, för när jag satte mig i bilen kom känslorna ikapp mig! Meeeen det viktiga är att alla mår bra och allt slutade bra!! 

Jag åkte hem och åt lunch och chillade en stund. Men sedan var mamman tvungen att åka och hämta hem Jane från skolan, stackarn mådde inte bra alls! Ett par timmar efter att hon kom hem spydde hon ner sin säng och hela sig, så jag hjälpte till att få av henne kläderna och få in henne i duschen. 

Sedan åkte jag med hunden till hundparken och mamman tog hand om Jane. 

När jag kom hem igen hörde jag sedan hur mamman i panik försöker få in Jane i badrummet, då var det mammans säng som blivit nerspydd! Nej usch, jag hoppas hon bara har ätit något dåligt och att det inte är magsjuka på gång... 

Vid sex åkte jag och hämtade Anna från Hebrew school och så käkade vi middag ute. Det blev pizza och sedan glass till efterrätt, mums! ;)







Därefter åkte vi hem och hängde i min källare till efter nio då hon gick och la sig och jag fixade med några saker till resemånaden. Johanna BL ska följa med mig och Sara till Hawaii, San Diego och Las Vegas, så nu har jag uppdaterat våra boenden till att vi ska bo tre istället för två! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj vad du får vara med om! Härligt att du håller dig lugn och fin när det blir en pressad situation, det är det bästa :) Låter som magsjuka för Jane. Hoppas du klarar dig, tvätta händerna ofta! Vad kul att Bl ska med på resan, kommer bli toppen. Nu är det fredag och snart är jag ledig ett par dagar, skönt. Ha en bra helg, kram på dig gumman :)

2014-03-21 @ 06:11:50
Postat av: Anonym

Vi är så grymma tjejer! Förstår precis vad du menar med att hålla sig lugn när det gäller och känslorna kommer ikapp en sen... Uscha! Men bra!

2014-03-23 @ 02:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0