TORSDAG

Som vanligt imorse skjutsade jag tjejerna till skolan och sedan tog jag hunden till hundparken. 

Därefter åkte jag hem och åt frukost och tittade på ett avsnitt av Suburgatory och åkte sedan vidare till gymmet där jag mötte upp Victoria där vi simmade tillsammans. 

När jag sedan gick tillbaka till bilen såg jag att jag precis hade fått böter! Alltså det handlade om minuter!!! Jag hade bara betalt för en timme och kom ut en timme och en kvart efteråt, sååå ja... Först såg jag att det stod $25 och jag tänkte fan vad onödigt, men längre ner stod det att om man betalade inom 1 timme kostade det bara $2 och inom två timmar kostade det $3 osv... Så jag krånglade mig ner till kontoret på första våningen i parkeringsgaraget (alltså guuud vad det är krångligt att hitta i det!) och betalade $2. Så nu har jag fått två parkeringsböter här i USA (och i mitt liv), haha. 

På detta blev det kinamat med Bea och Victoria. Älskar det stället, god mat och lunchmenyn kostar bara runt $7 (alltså typ 45-50 kr)! Sååå nice! 

Därefter åkte jag hem och efter någon timme eller så åkte jag och plockade upp Jane i skolan och så åkte vi på hennes dans.
Entrén till Janes skola. Hon går privatskola så den är väldigt liten men mysig! 


Hela året håller de på med ett Alaska-projekt och en del elever ska få åka dit i maj! Tyvärr ska inte Jane få göra det men då har hon tre veckors lov istället, så hon klagar inte. ;)

Tänk att det räcker med några stenar för att underhålla Jane! 




Haha, hon hittade två små stenar som hon gillade extra mycket! ;) De fick komma med hem!

Resten av jobbdagen bestod av att laga mat (dvs koka spagetti och hacka upp grönsaker...), spela spel med Anna, hjälpa mamman välja outfit inför en viktig middag imorgon, titta på tv, skicka upp Anna på rummet då hon blev så upprörd när hon inte fick äta glass (jag var "SO unfair!" osv) haha men hon kom ner efter ett tag när hon lugnat ner sig igen och var sitt vanliga jag. Skönt det, ville inte att hon skulle somna och vara arg på mig.

Strax efter halv nio drog jag till 16 Handles för att käka froyo med Nathalie, men där stötte vi även på Josefin och Frida, så vi joinade dem! Trevligt avslut på denna torsdagkväll. :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0