FREDAG I SF

Hej hej! Idag vaknade jag först vid 4 på morgonen, men efter många om och men kunde jag somna om igen och sov till strax efter sju...

Imorgon hoppas jag kunna lägga in lite bilder från kamerorna, men här kommer några mobilbilder iallafall!

Vi åt frukost och vandrade sedan bort mot Pier 33, där vi skulle ta båt till Alcatraz, ett välkänt gammalt fängelse (som nu fungerar som turistattraktion). Det var tre kilometer från där vi bor och skulle ta 35 minuter att gå, enligt kartan. MEN med tanke på att hela SF är höga berg och djupa dalar så tog det oss 55 minuter, haha. Härligt stt börja med värsta hajken sådär klockan nio på morgonen! Men man kom igång ordentligt iallafall... ;)

Vi åkte ut med båten till Alcatraz och gick runt där och kikade. Så himla konstigt att kunna gå runt i ett nerlagt fängelse sådär, men väldigt häftigt! Vädret har varit riktigt tråkigt idag, molnigt och runt 16-18 grader, plus att vi har ju varit vid vattnet hela dagen så det har blåst en hel del. Men på väg tillbaka till fastland försvann molnen en del men tyvärr låg Golden Gate Bridge fortfarande i dimma så den kunde vi inte se idag (vi hade haft perfekt utsikt över den från Alcatraz om det varit en klar dag).
Alcatraz!

En föredetta fånge som satt på Alcatraz har skrivit en bok om det och var där och signerade idag!

Jag hittade en till kompis!

Lämnar ön...

Bakom Sara kan man de de nedre delarna av Golden Gate Bridge. Resten är i moln/dimma.

Fina San Francisco!

Väl på fastland käkade vi lunch på In n out idag igen och det var lika gott idag som igår! Vi stod sedan i kö i en timme (!!!) för att åka Cable Car hem! Men det var värt det, det är ju något man måste göra när man är i SF! ;)

Just denna åkte vi med. Vi hoppade av här vid Union Square och gick hem.

Vi var gaaaanska slut när vi kom hem vid fyratiden så vi har bara tagit det lugnt på rummet resten av kvällen. Tittade igenom bilder från kamerorna idag och tittade även en stund på Pippi, även om båda av oss "vilade ögonen" en stund också! ;) Vi gick bara ut en snabbis och köpte varsin smörgås till middag. Sedan bokade vi bil från imorgon till tisdag plus hostel för måndag och tisdag natt då vi inte kunde vara hos Saras värdfamilj då. Skönt att ha fixat det!