LÖRDAG

Igår, lördag, efter att jag och Nathalie vaknat åkte vi hem till hennes hus för att försöka lirka upp någon av dörrarna, haha. Hon hade googlat lite på hur man kunde bryta sig in i ett hus och vi provade ett sätt med ett kreditkort. Det gick på ca 30 sekunder och sedan var dörren öppen, så sjukt lätt!!! Jätteläskigt att det var så lätt, men så himla skönt för henne att slippa vara utestängd till söndag kväll! ;)

Nycklarna låg så fint kvar på köksbordet (här med kortet N använde för att bryta upp dörren, haha).

Vi firade med glass och jordgubbar till frukost ute i solen, sååå härligt! Sedan åkte jag hem och åt lunch och fixade mig inför resten av eftermiddagen och kvällen.

Jag och Matilda tog tåget in till city vid halv tre och mötte upp Nathalie. Vi tre tog oss till en slags linbana för att åka över till Roosevelt Island (en liten ö mellan Manhattan och Queens). Väl på den lilla ön hoppade vi på lokalbussen som tog oss runt ön (det kanske var 15-20 kvarter haha) och sedan kom vi tillbaka där vi började, efter kanske 15-20 minuter eller så. Vi tog några foton innan vi åkte linbanan tillbaka till Manhattan.

Linbanan. Man åkte i stora vagnar, det fick kanske plats typ 30 pers eller något sådant.

Vi stannade till på Dylan's Candy Bar (en stor, känd godisaffär) innan Nathalie åkte hem och jag och Matilda gick till McGee's för middag. Det är en pub som är inspirationen till puben i How I Met Your Mother!
Nathalie var exalterad på Dylan's! ;)

Godispaus inne på Chase (min bank) då det kom en regnskur på väg mot McGee's.

Vi gick förbi detta, ännu ett Gossip Girl-ställe!

Vi åt en varsin sallad och drack drinkar innan vi gick någon kvarter bort och hamnade på en annan irländsk pub. Sär satt vi lite mer än två timmar och drack goda drinkar. Så himla trevligt!!! :)

Vi åt sedan varsin cheeseburgare och pommes på McDonalds innan vi tog en taxi till en klubb. Meeen efter lite trassel där med våra promotors och en lång väntan med några tyska tjejer bestämde vi oss för att skippa det och istället ta taxi till Grand Central och ta tåget hem strax efter ett. Ganska skönt att komma hem i någorlunda bra tid!