SÖNDAG

Halloj! Jag och Johanna överlevde flygresan! Även om Johanna var ganska rädd när det kom lite luftgropar... Haha! 




När jag och Johanna landade på Gatwick tog vi ett expresståg in till stan och sedan tunnelbana några stationer för att komma till Paddington där hotellet ligger. Vi hade bestämt med Sara att möta upp henne där, men det var ju dock mycket större än vi trott med flera olika utgångar, haha... Däremot gick det faktiskt bra att hitta henne! :) 



Victoria station! 



Sen gick vi till hotellet och checkade in. Sara hade ju varit här sen innan vi ens hade gått på planet, så hon hade varit till hotellet och lämnat sin väska och vandrat runt en massa i området. Eftersom jag och Johanna bokade denna resa själva och Sara sedan hakade på, så har vi ett hotellrum med en dubbelsäng... Och det gick inte att avboka eller ändra, då var man tvungen att betala en massa. Sååå vi tänkte "äsch, finns det hjärterum finns det stjärterum"... Återkommer senare i inlägget hur vi löste det med sovplatser. ;) Och så var det ju så att Sara hade lämnat av sin väska redan, så hon och jag gick och checkade in. Johanna stod utanför ett tag och kom senare in och satte sig i lobbyn ett tag och låtsades inte känna vid mig och Sara haha eftersom vi bara hade bokat för två personer. Innan vi gick in i hissen viskade jag våning och rum till Johanna som satt nästan bredvid och kanske fem minuter senare kom även hon, haha. Sneaky! ;) 

Iallafall. Vi tog oss sedan till McDonalds och lånade deras wifi hehe. Sedan gick vi till Hyde Park som vi bor kanske fem minuters promenad ifrån och kikade där. Kul att ha varit där men det var tyvärr en besvikelse. Vet inte om vi jämför för mycket med Central Park i NYC... ;) 












En liten grej som hände på väg till och från parken.... Vi höll på att bli överkörda tre gånger för att vi kollade åt fel håll hahaha. Det roliga var också att alla i bilarna skrattade och en ropade tom "yeah baby!" så jag antar att de är vana haha... ;) Ja ja, livrädda blev vi alla gånger! De två första gångerna hände vid ett oövervakat övergångsställe ett åt varje håll........... Haha. Det andra hände på vägen hem...... ;) 


Sedan började vi ta oss mot min lilla överraskning som jag ordnat. Det var att vi skulle ta en drink i OXO-Tower som har en fin utsikt! 
Där i OXO-Tower var vi! 








Därefter promenerade vi hela vägen till Tower Bridge för att få se den upplyst nu när det var mörkt ute. Den var sååå fin! Vi gick även över den för att ta tunnelbanan hem därifrån och den var sa himla fint gjord och mysig och såg lite ut som något från en saga. Helt klart den finaste bron jag vet!












Utsikt från Tower Bridge. Det orangea där borta är London Bridge! Det höga tornet är Glass Shard (tror det stavas så). 





Vi åkte sedan hemåt och stannade utanför McDonalds för wifi i kanske tio minuter innan vi tog oss hemåt, klockan var ju ändå ganska sent! 
Både Sara och Johanna somnade till på tuben hem, hehe. 

När vi kom hem var det ju då dags för att sova... Detta löste vi genom att inte sova som vanligt i sängen utan att vi låg liksom på kortsidan med benen utanför/ihop som en liten boll. Hahaha. Men det gick faktiskt jättebra! ;) Jag har sovit riktigt bra. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0