TISDAG

Hej där! Denna dag började med en halvtråkig föreläsning som blev betydligt roligare med lite fina snapchats i pausen.






Utsitken genom fönstret! 

Vi begavs oss sedan till EP för lunch och sedan intro till PPU:n. Efter det gick jag hem en snabbis och hämtade seminariehäftet och gick sedan tillbaka till EP för att plugga lite med Clara och Josephine.

Vid fem var det dags för en "off school"-föreläsning som SVUU hade fixat. Det var en kvinna, Sofia Rapp Johansson, som berättade om hennes uppväxt med övergrepp, massa olika familjehem, missbruk och annat hemskt. Det var verkligen jobbigt att höra hennes berättelser men samtidigt väldigt inspirerande och nu känner jag ännu mer sug att få hjälpa människor i sådana utsatta situationer och försöka förändra socialtjänsten till det bättre än vad hon hade upplevt. 

Vid halv åtta gick jag och Clara hemåt, skönt att få prata ut lite med henne efteråt allt hemskt vi fått höra. Vi skiljdes åt utanför hennes lägenhet och jag gick hem och lagade tacos (samtidigt som jag pratade ut med en tjej i korridoren om historierna jag tidigare fått höra från Sofia) och sen efter middagen pluggade jag lite. Nu är det midnatt och jag ska sova, godnatt! 




Kommentarer
Postat av: Ängeln

Snygga

2015-01-29 @ 09:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0