SNART ÄR DET DAGS

Imorgon kväll får vi reda på denna fråga, haha! Emilia och jag taggar Adeles konsert!!! :D

JUST NU

Hej! Efter att ha varit i skolan större delen av dagen är det skönt att bara vara hemma utan några måsten såhär på kvällen! Just nu sitter jag och myser i sängen med datorn i knät. Jag lyssnar på Adele och taggar inför hennes konsert på fredag (!!!) och fixar ihop ett bildspel med bilder från Malta! :)

TISDAG

Hej hej hallå!
Idag var jag på föreläsning som till en början var intressant men den blev lite långdragen... Sååå... Det var ju mindre kul, haha. Då tappade vi koncentrationsförmågan!

Efter den drog jag, Emilia och Clara till V-Dala för att köpa biljetter till vårbalen, så det var kul att vi fick biljetter till hela gänget! :D Ska bli så kul!

Sedan gick jag med Emilia och handlade och promenerade sedan hem. Farmor ringde och pratade med henne en stund! Nu har jag precis ätit och har inga planer alls för kvällen, skönt!

JAHAPP

Det är den 25e april och DET SNÖAR.

SÖNDAG

Efter en ganska jobbig dag på jobbet avslutade jag denna söndag med att titta på solnedgången från mitt fönster och taggade till inför den kommande veckan!

LÖRDAG

Hallå!
Denna lördag lyxade jag till det med en god brunch! Äggröra, bacon, scones och banansmoothie. Mycket gott!

På sena eftermiddagen gick jag på bio med några vänner. Vi såg Djungelboken och den var sååå bra! Se den på bio om ni kan!

Efter det gick jag och Hanna till V-Dala och hängde på deras pub ett tag. Alltid lika trevligt att hänga med henne! Sedan drog jag hem och lagade några matlådor, haha. Imorgon blir det jobb hela dagen, så dags att sova nu! Godnatt!

SOLNEDGÅNG

De senaste dagarna har det verkligen varit "aprilväder". Sol, regn, hagel, sol, moln, regn, sol - allt på en och samma dag. Igår avslutades dagen med spöregn, men ikväll var det ett betydligt finare avslut!

FRIDAY NIGHT TURN UP

Gokväll! Idag har jag varit på en föreläsning, hängt en stund på stan och tvättat. Nu är tvätten klar och jag ska titta på Netflix och äta choklad! ;)

YAAAY

Hej hej hallå!
Jag måste börja med lite goda nyheter. Tidigare idag skrev jag på ett kontrakt för en lägenhet, en etta! Är så himla glad! Jag flyttar in i den i augusti och den är min fram till efter examen. Det är en lägenhet i samma område som jag bor i nu, bara i ett annat hus.

Jag var på min nations bostadsteckning i tisdags. En bostadsteckning innebär kort sagt att man ställer sig i kö inför den månadens bostadsteckning (min nation har en gång i månaden) och hamnar på en lista. Sedan går man till nationen och där ropar de upp namn från listan och är man där på plats får man gå fram och välja en lägenhet/korridorsrum. Sen beror det också på hur många lägenheter/rum som är tillgängliga, vissa månader kan det vara fem stycken och vissa månader kan det vara tjugo osv. Plus att om alla som stod med på listan var där så skulle jag inte ha någon chans då det finns mååånga med fler poäng än mig! ;) Så ja, det är mest tur! Men äntligen är det min tur!!

Efter att ha skrivit på kontraktet åkte jag och jobbade och nu ligger jag i sängen och tittar på Netflix. :)

ONSDAG

Gokväll! Då var snart ännu en dag slut och halva veckan har gått. Idag har jag varit på ett möte och en föreläsning. Efter föreläsningen drog jag hem och slöade framför tvn, haha. Men blev så himla rastlös efter ett par timmar så jag gick ut på en promenad och sedan hängde jag hos Lerky och Júan på kvällen. Vi tittade på massa gamla videos, så kul!!! Hahaha.

MILLAN <3

Hallå! Idag på sena eftermiddagen blev det en sväng på stan och en fika med efterlängtade Emilia! Känns som att det var evigheter sen vi sågs! Fick även en födelsedagspresent, ett jättegulligt halsband! :)

MÅNDAG

Goddagens! Min morgon började med ett seminarium som rullade på bra. Jag cyklade hem, åt lunch, tog det lugnt och drog sedan till jobbet och jobbade ett kvällspass. Nu är vardagen igång på riktigt!

Efter jobbet tog jag mig till Ica och lagade sedan middag hemma. Delade med mig av matlagningen till några vänner på snapchat, hahaha. Var nog mer roligt för mig än för dem! ;) Jag slängde ihop en pastarätt med kyckling, vitlök, champinjoner, bacon, krossade tomater och crème fraiche. Det blev mycket gott!

Nu är klockan snart midnatt och jag borde försöka sova snart... Ska diska först och hoppas på att jag blir trött!

ETT ÅR

Dagen är här!!! Idag firar jag och Hanna ett helt år av snapchatande med varandra, varje dag!!! Det är ju lite sjukt ändå, haha. Love you!

LÖRDAG

Halloj! Igår var det lördag och det var full fart. På dagen spelade några tappra socionomstudenter volleyboll (det var 13 st som pallrade sig dit haha) och det var väldigt kul!

På kvällen var det fest med socionomerna! Det var inte så många som kom då heller, men fler än på volleybollen iaf! Men det var väldigt kul ändå! Jag och Matilda förade lite hos henne och sedan ägde vi på beer pong! ;) Hahaha. En väldigt rolig kväll!

FREDAG

Hallå där! Idag har det varit en lugn dag. Jag har varit hemma och läst en del inför ett seminarium på måndag. På kvällen gick jag och Hanna till Ica och handlade middag, det blev räkor, aioli och bröd. Muuuums! Vi firade faktiskt att vi om ett par dagar har snapchatat varandra varje dag i ett år! Haha, hur galet är inte det ändå?! Vi åt sedan glass till efterrätt och bara hängde. Massa mys!

Nu har jag tänkt sova, men får se hur bra det går att somna... För första gången sedan jag flyttade in i somras hör jag grannarna! De har fest och jag hör inte riktigt själva musiken, men en jävla massa bas hör jag. Usch! ;) Ja ja, får väl vara glad att det inte har hänt någon gång tidigare de senaste åtta månaderna, haha.

Haha, har en hatkärlek till dessa faceswaps!

GAME OF THRONES

Som jag skrev för några dagar sedan så besökte vi Mdina (Maltas gamla huvudstad) och att det har spelats in ett par scener av Game of Thrones där. Jag tittade på ett avsnitt nu ikväll och såg två av scenerna!!! Haha, så coolt ändå!

VARDAGEN

Japp, då var man tillbaka i vardagen. Igår var jag i skolan större delen av dagen och runt fyra gick jag och Matilda till Ica och handlade. Jag gick sedan hem och åt tacos till middag, så gott så!

Idag har jag träffat Ida och Matilda i skolan och skrivit klart en gruppuppgift som ska in nu i veckan. Skönt att ha den gjord! Nu är jag ledig resten av dagen och imorgon, förutom att jag måste läsa lite kurslitteratur till seminariet på måndag. Men skönt att bara kunna vara hemma och inte behöva ha någon tid att passa! Ska vila upp mig lite efter semestern... ;)

TISDAG - STRANDEN OCH HEMRESA

Halloj! Efter att ha sovit ut ordentligt till åtta, halv nio tog vi oss upp och packade i ordning allt och åt frukost ute i morgonsolen. Sååå skönt!

Vi fixade sedan det sista och checkade ut. Vi lämnade kvar väskorna på hotellet och gick mot stranden. Det tog kanske 5-10 minuter att gå dit och det var så himla skönt att spendera några timmar där. Vi badade i Medelhavet och visst var det kallt, men inte så att man tyckte det var extremt jobbigt. Det var skönt med ett dopp liksom, men jag hade inte velat ligga i vattnet i en halvtimme. Jag skulle uppskatta stt vattnet kanske var runt 17-18 grader. Det var också väldigt skönt att bara ta det lugnt och njuta av stunden.

Efter det tog vi oss till hotellet, hämtade väskorna, bytte om från badkläder och tog bussen till flygplatsen. Allt gick smidigt och bra att checka in och vi flög vidare till Frankfurt i Tyskland.

I Frankfurt käkade vi middag och gick sedan till gaten. Där såg vi att planet var försenat men "bara" med en halvtimme... Sånt otur vi har haft!! Vi hängde vid gaten och tog det lugnt och en timme efter vi egentligen skulle ha flygit iväg lyfte vi från Frankfurt.

Nu har vi kommit hem till Sverige igen! Klockan är 03.02 och jag ska äntligen sova! Godnatt!

MÅNDAG - GOZO

Hej! Igår var det dags för oss att ta oss till två andra öar än Malta som heter Gozo och Comino och de är mindre än Malta och på Comino bor det endast en handfull med personer.

Men. Planen gick inte riktigt som vi tänkt oss, alls. För det första gick bussen en gång i halvtimmen och de första två kom vi inte på för de var smockfulla, så efter den andra bussen började vi gå mot stationen där bussen började och den tredje bussen kom vi inte heller med på men det fjärde kom vi äntligen på! Så där försvann två timmar... Så vi valde att inte besöka Comino (den minsta ön) utan tog istället bara färjan till Gozo.
Hahaha, spana in min fina bondbränna!

Väl där hyrde vi en bil av en lokal biluthyrare och livet var på topp! Sen så började "äventyret"...

För det första var bilen väldigt dålig och vi körde mest på 1an eller 2an och någon gång på 3an och vi kom knappt upp för backar så vi fick köra massa omvägar och småvägar för att kunna ta oss någonstans då de "stora" vägarna (som inte var så stora) var väldigt backiga. Jag och Ida växlade att vara chaufför, vilket var väldigt skönt eftersom man blev helt slut! Det var vänstertrafik men det var faktiskt inte så svårt att komma in i, men jag försökte alltid automatiskt växla med höger hand fastän växelspaken satt på vänster sida, haha... En reflex bara! ;) Däremot var vägarna dåliga och smala, folk körde fort och inte speciellt säkert och vi kunde bara hoppas på att inte bli påkörda!

Jag började köra och kom in ganska snabbt i en stad, Victoria och det var lite jobbigt att börja med, haha. Men vi tog oss ut från den och körde mot vattnet och hamnade vid ett väldigt mysigt ställe och åt lunch. Sedan brummade vi vidare och försökte åka upp för en ganska brant backe med det gick verkligen inte, så mitt i den fick jag vända och rulla ner! Vi tog en annan väg och kom till en turistattraktion - Kalypsos grotta. Det var väldigt fin utsikt men man kunde inte gå in i grottan.

Lunchutsikt med 24 grader i skuggan enligt snapchat!

Stolta föräldrar till vår lilla food baby! ;)

Efter det körde Ida vidare och vi försökte ta oss till en annan turistattraktion på andra sidan ön, meeen vägen vi tänkte ta höll de på att bygga om så vi snurrade runt i staden Victoria och kom ingenvart... Sen hade vi ju inte internet så vi kunde använda gps, utan satt med en vanlig karta och kartan på telefonen för att försöka klura ut hur vi skulle åka.

Tillslut stannade vi till i utkanten av staden och försökte köra upp för en backe men det gick inte! Vi fick hjälp av andra att putta på bilen och en gubbe satte sig bakom ratten så vi fick upp den från backen och efter det bröt jag ihop. Panikattack och det var inte alls kul, jag tror all stress och rädsla kom fram då som jag samlat på mig i den där jävla bilen så vi parkerade och gick runt lite i staden, bl.a. till en katolsk katedral. Tur att jag hade tjejerna som tog väl hand om mig! Ida körde sedan tillbaka till färjan där vi lämnade av bilen och tog färjan hem.

Väl på Malta tog vi bussen hem till där vi bodde och åt en snabb middag på Pizza Hut, bara för att få i oss något. Sedan gick vi hem och slocknade på en gång.

SÖNDAGSMIDDAG

Halloj! Nu har vi kommit hen igen efter en liten promenad och middag. Ida stannade hemma ikväll och gick och la sig tidigt men vi andra tog en sväng på stan. Vi hittade ett mysigt ställe där vi åt middag, och fin havsutsikt hade vi! Synd att det var så mörkt ute, hahaha. ;)  Men byggnaderna runt omkring lyste ju upp!

SÖNDAG - RABAT OCH MDINA

Hej hej! Idag har vi varit i väg till städerna Rabat och Mdina (som var Maltas huvudstad förut). Vi började med att kika lite i Rabat och gick på ett museum där som var nån grotta som handlade något om St Paul, vi förstod inte riktigt haha. Sen var det även något om andra världskriget, typ gångar och rum under marken som var urgrävda för skyddsrum under kriget. Och så var det katakomber, vilket är typ gravar. Väldigt intressant! Sedan var det även lite katolska målningar och lite sånt på övervåningen.

En katolsk katedral som vi tyvärr inte kunde gå in i för den var stängd när vi var där.

St Paul.

Sedan gick vi till den andra staden, som låg ca 500 meter bort, haha. Det var Mdina som var en väldigt liten stad men väldigt mysig! Den var som omringad av en mur/fort. Väldigt ballt!
Såhär ser Mdina ut.

Här var vi in i en katolsk katedral.

Vi blev tipsade av personal på hotellet att besöka en restaurang som hade fin utsikt. På en fin sommardag kan man se hela vägen till Sicilien då! Det kunde vi tyvärr inte idag... ;) Vi stannade och åt lunch där och delade på efterrätt!

Vi gick sedan vidare och skulle kika i en annan katolsk katedral. Där pågick ett bröllop så vi kikade lite på det, haha. Så mysigt! Sedan gick vi ut från fortet/staden och tog bussen hem.

Här har tydligen en scen i Game of Thrones spelats in!

Nu har vi kommit hem till hotellet och planerar inför morgondagen. Snart ska vi ta oss ut och hitta någonstans att äta middag på!

LÖRDAG - VALLETTA

Hej! Igår var det lördag och vår första heldag här på Malta. Vi bestämde oss för en dag i huvudstaden, Valletta. Vi gick från hotellet i St Julian's till Sliema, vilket säkert tog mer än en timme då vi stannade på massa ställen och fotade längs vägen, haha. Vi gick med vattnet hela vägen och kom tillslut fram till färjan som tog oss till Valletta.

Där gick vi omkring hela dagen och strosade. Så himla mysigt!! Vi gick även in i ett katolskt katedral. Väldigt bra dag! Meeeen vi blev brända, haha. På eftermiddagen blåste det ganska mycket, och då tänkt man inte alls på att solen bränner ändå... Så nu måste vi satsa på att smörja in oss ordentligt, flera gånger om dagen!

Lunchade på ett gulligt ställe. Provade på Kinnie som är maltesisk läsk... Ingen hit för oss tyvärr! ;)

En katolskt katedral.

Träffade på en hund som hette Molly!

På kvällen tog vi oss hem och tog det lugnt på hotellet ett tag med lite gott att dricka och snacks. Sen blev det middag ute! Vi skulle egentligen ta en drink ute efter maten meeeen vi var trötta/hade ont osv så vi gick hem till hotellet och gick och la oss, haha. Tanterna!

VI ÄR PÅ MALTA!

Hej hej hallå från Malta! Vi har äntligen kommit fram!! Vi blev 4,5 h senare än vad vi hade bokat, men så kan det gå ibland!

Detta såg jag och Ida i vattnet utanför Malta! Är det kanske finskenät eller liknade?

När vi kom fram hämtade vi ut det incheckade bagaget, köpte busskort och tog bussen till hotellet. På flygplatsen var det väääldigt blåsigt haha, håret flög överallt när vi väntade på bussen där, haha.

Det var ett byte och det gick bra, men sista bussen visade inte hållplatser på displayen, såååå vi höftade lite och kom faktiskt till rätt busshållplats! Hahaha, förstår inte riktigt hur vi klarade det... Men bussen stannade vid de flesta hållplatser och då hängde vi halvt ut genom dörren för att se vad hållplatsen hette, haha.

Vi checkade in på hotellet och bor väldigt fint måste jag säga! Vi har fem sängar i två rum som har en dörr mellan dem, men vi har den öppen för att kunna prata med varandra. Och två fräscha toaletter och balkong! Båda rummen har även varsin tv och varsitt minikylskåp. Verkligen kanon! :)
Ena rummet!

Balkong! :)

Ena rummets badrum!

Andra rummet!

Andra rummets toalett!

Efter att vi hade fräschat upp oss lite tog vi en liten promenad i närmsta området och gick sedan till en restaurang som vi blev tipsade om från en som jobbade i receptionen på hotellet. Mycket god mat! Jag åt en pastarätt med kanin, som de tydligen äter mycket här på Malta! Ändå kul att smaka kanin, fast det kändes lite konstigt också... Men köttet var ganska mört och smakade gott! Vi passade även på att köpa in en flaska vin och dela på, det var ett rött vin från Malta. Väldigt gott!! Sen var han som vi tror ägde restaurangen väldigt trevlig och gav oss en massa gratis appetizers!
Förrätten som vi delade på! Mums!

Efter middagen var vi alla så sjukt trötta så vi gick hem och fixade oss i ordning och ska snart sova. Det ska bli sååå skönt! Alla är helt slut!

ÄNTLIGEN!

Sådärja, då var resan igång! Efter tre timmars försening på Arlanda utan någon mer information än "beräknad tid: 9.20" som stod på infotavlorna hängde vi vid gaten. Vi bytte av varandra att sitta där och gå runt och kika i butiker. Som tur var så fanns det för oss studenter eduroam, vilket är gratis wifi som finns på många universitet runt om i värden och på vissa flygplatser, Centralstationen etc., så jag kunde titta på Netflix på telefonen och slippa slösa en massa 4G! ;)

Tiden gick ganska segt i början men sista timmen gick ganska fort ändå. Vi fick boarda planet till Frankfurt och vi var glada att resan äntligen var igång! Som tur var fanns det även massa lediga platser på planet, så vi spridde ut oss och tog en rad var! Lyxigt! ;) Några sov, jag vilade ett ta och när vi började närma oss Frankfurt satt jag jag kikade ut genom fönstret för att titta på landet, haha.
Taggade på att äntligen få boarda!

Här håller vi på och ska landa i Frankfurt!

När vi kom fram till Frankfurt fick vi reda på att vi är ombokade på ett annat flyg till Malta som gick vid 13.40 så vi hade ungefär 1,5 h timme på oss. Vi gick och käkade, Linda och Clara på ett ställe och jag, Ida och Matilda gick och åt tysk husmanskost, haha. Det blev schnitzel för oss alla, väldigt gott! :)

HÄNGER PÅ ARLANDA

Hej hej! Här sitter vi på Arlanda och väntar på vårt försenade flyg...

Strax efter tre imorse vaknade jag och Ida och gick till Centralstationen och mötte upp Clara, Linda och Matilda och tog bussen till Arlanda. Allt flöt på smidigt och vi var incheckade och klara runt tjugo över fem. Då ser vi att vårt flygplan är försenat! Pratar med en personal som säger att kabinpersonal är sjuk och de väntar på personal som flyger från Frankfurt hit... Så att vi kan flyga till Frankfurt... Flyget är tre timmar försenat och vi missar vårt flyg till Malta i Frankfurt... Sååå vi får se när vi kommer fram till Malta... Åh, så seeeegt!!! Men, finns inget vi kan göra. Vi försöker hålla humöret uppe ändå. :)

Eftersom alla har sovit typ mindre än fyra timmar inatt så är vi trötta och sega, men övertröttheten börjar kicka in, haha!

GRÅTT OCH TRIST

Usch vilket tråkigt väder det har varit här i Uppsala de senaste dagarna... Idag har det i stort sett regnat hela dagen... Bläää! Hoppas på bättre väder på Malta! :)

TORSDAG

Hej hej hallå! Idag var jag på en föreläsning på förmiddagen och efter den gick jag ner på stan och letade efter en bikiniöverdel med Emilia. Jag hittade istället en baddräkt och spontanköpte parfym, så kan det gå ibland! ;)

När jag kom hem åt jag lunch, duschade och så har jag packat. Ska äta middag om ett tag och sedan dra iväg till Linnéa och Johan där jag och Ida ska sova inatt, eftersom de bor nära stationen och bussen till Arlanda går 04 imorgon bitti!!! Så taggad!!!

ONSDAG

Hej hej! Onsdag idag och jag träffade Malta-gänget på förmiddagen för att prata ihop oss lite om vad vi vill göra och se. Tänk att det snart är dags att åka!!! :)

Efter det hade jag seminarium och tog mig sedan hem för att tvätta. Nu på kvällen har jag börjat packa och nu blir det tv-mys i soffan.

TISDAG

Halloj! Idag har jag varit i skolan och planerar inför ett seminarium imorgon och varit på PPUn. Jag kom hem nån gång efter tre och tittade på Netflix och bara tog det lugnt fram till att mamma, mormor och Nilla kom förbi för en fika! Nu ska jag äta middag (blir lite räkor som blev kvar från igår ;) haha) och bara ta det lugnt framför tvn! En mycket skön kväll helt enkelt! :)

MÅNDAGSLYX

Igår kväll efter en heldag i skolan och en kväll på jobbet firade jag att jobbhelgen var över och att jag nu har två veckors semester från jobbet! Det blev räkor och vitlöksbröd, så gott så! :)

SÖNDAGSTANKAR

Hej amigos!

Denna helg har jag jobbat. Väldigt skönt att helgen är över måste jag tråkigt nog säga, haha. Imorgon efter en dag i skolan jobbar jag kväll, sen går jag på nästan två veckors ledighet från jobbet! Jag längtar! ;) Jag gillar att jobba och tjäna cash, meeeen satan i gatan vad skönt det är att bara kunna fokusera på mig själv och ingen annan. De dagar då jag går hemifrån runt 8.45 och vet att jag kommer hem närmare 21.30 är sååååå sega. Det är inte kul att gå upp på morgonen då. Tur som det är kan jag oftast hinna hem ett par timmar mellan skola och jobb, men ibland blir det långa dagar. Så jag ser verkligen framemot när jag kommer hem från jobbet imorgon kväll, och bara kan vara resten av veckan. Sedan drar vi ju faktiskt till Malta på fredag!!! Yaaay. Kommer bli bäst.

Det är ju också så att eftersom jag jobbar extra under skolåret kommer jag ju kunna lyxa till det och vara ledig större delen av sommaren! Det är vad som får mig att orka vissa dagar. Längtar så himla mycket till resan till England med världens bästa släkt och resan till USA, som fortfarande är lite oklar då jag inte har några planer ännu. Men det löser sig! ;) Ska bli kul att resa iväg själv och hitta på det jag känner för. Inga måsten där liksom. Fan vad skönt.

Ja ja. Nu efter jobbet idag har jag pluggat lite, men bara någon timme. Resten av kvällen ska jag dö i soffan framför Netflix. Här nedan bjuder jag på en härlig bild från Grand Canyon när livet var på topp. Hejs!

MIN FÖDELSEDAG

Halloj! Nu tänkte jag lägga upp lite bilder från mitt födelsedagsfirande, några dagar efteråt såhär! ;)

Först kom Linda, Matilda och Clara på fika! Lite senare joinade även Emilia och Sigrún! Väldigt mysigt och trevligt, som vanligt med dessa tjejer!

Hahaha, älskar Matildas min! ;)

När de gick hem började jag fixa med middagen och en halvtimme senare kom Hanna, Amanda och Linnéa över! Vi åt massa gott och hade det trevligt! :) Jag hade en kanondag!

Sen fick jag presenter också! Tack gullisar!!! Måste säga att "Oscar" som AJ och Lerky hade med sig kan vara den roligaste presenten jag någonsin fått! Hahaha. Nu jag har gått och blivit sambo! ;)

GRATTISHÄLSNING FRÅN NY

Först fick jag flera grattishälsningar av Anna och lite senare även denna bild. Fina, galna, lilla Daisy! :)