NYC

Hallå! Då var min första dag här i NYC snart över. Jag vaknade strax innan 06 imorse och kände av jetlagen...... Jag hörde Tevin gå upp vid 6.30 och dra till jobbet, och jag var vaken någon timme efter det men sedan kunde jag somna om, så det var skönt! Jag har gått och blivit förkyld sen vi var i England, så det är lite segt... På morgonen och nu på kvällen har jag haft ont i halsen... Men på dagen kändes det bra, bara lite snuvig. Jag vaknade runt 10 igen och började göra mig i ordning för att ta en sväng på stan aka Manhattan. ;) 

Jag tog tunnelbanan till Times Square och gick direkt till Buffalo Wild Wings för att äta lunch. Det är en kedja här och det är som en sportbar, men jag bara älskar deras kyckling med honey bbq-sås! Muuuums! 

Sedan gick jag och tog några kort vid Times Square. Det är ju ett måste... ;) 














Men det var så himla varmt ute, även fast det var mestadels molnigt. 30+ grader och sååå fuktigt. Så jag hängde sedan på Starbucks och spelade Pokémon, haha. Så skönt med en kall dryck och att kunna kyla sig från värmen utomhus. ;) 



Vid 15.30 skulle jag möta upp Tevin på hans jobb, men han slutade visst vid 16... Men hans kusin var där och hon hängde med mig en halvtimme i några butiker och sedan gick vi tillbaka och hon började jobba och Tevin slutade. Jag trodde hans kusin var ungefär i vår ålder, meeen hon hade visst en dotter på 18 år och en son på 11 år, haha. Hon såg inte ut att vara speciellt gammal! 

Jag och Tevin tog tunnelbanan hem och när vi kom upp så hade det börjat regna... Det öste ner i ca 5-10 minuter men som tur var slutade det snabbt så vi blev inte så blöta. 

Ikväll har vi bara tagit det lugnt hemma. Jag har gjort mina saker och han har gjort sina saker... Så sociala! ;) Hans kompis Mike kom över en stund och käkade middag och sedan drog han efter det, haha. Nu känner jag att halsontet börjar komma tillbaka och jag är ganska trött redan nu, fast klockan bara är halv åtta. Men jag ska hålla ut ett tag till och försöka gå och lägga mig runt 22. Känns skönt att bara kunna ta det lugnt ikväll! 

Förresten så ändrades mina planer lite för nästa vecka. Jag pratade med Anna på snapchat om att möta upp henne över en dag eller så, och sedan mailar min värdmamma mig och frågar om jag vill komma och bo hos dem nästa vecka också (jag ska ju dit i augusti också, då är Jane hemma från sleep away-camp). Hon skulle till DC och jobba tisdag-fredag, så det blir jag, Anna och Alex (deras au pair) och hunden Daisy! Ska bli sååå kul, längtar verkligen! :) Så nu har jag avbokat den veckan på det hostel  som jag skulle bo på, och drar till New Rochelle istället! ;) Jag har ju ändå denna vecka plus en vecka till i NYC, det räcker gott och väl! Det är ju ändå så himla varmt så man orkar typ inte göra så mycket ändå, haha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0