QUIZKVÄLL

Hallå! I onsdags kväll var jag på ett quiz med "På spåret"-tema. Det var en del av reccemottagningen, men även vi "veteraner" var välkomna så några från min klass gick dit. Mycket trevligt! :)

MYSFRUKOST

Hallå! Inatt sov Sofie hemma hos mig för hon har börjar plugga i Uppsala och gick ut med sin klass igår! Imorse fixade vi frukost i form av bananpannkakor och bär/frukt, mums! Är sååå glad att hon är hemma i Sverige igen och framförallt att hon flyttar till Uppsala i helgen! Woho! :)

BACK TO SCHOOL

Hej! Idag var första dagen på sista terminen! Gaaah. Vi hade en föreläsning och sedan var vi några från klassen som gick och fikade. Mysigt! :)

SÖNDAG

Halloj! Sista dagen på sommarlovet, helt sjukt hur fort sommaren har gått! Eftermiddagen spenderades med AJ, Martin och AK i AJs sommarstuga. Vädret var på topp och vi njöt av de sista timmarna innan vardagen drog igång igen, haha!

SLÄKTTRÄFF

Hej hej! Igår var det dags för ännu en släktträff, denna gång var det mormor och hennes syster som hade fixat med det. Vi var nere på Lundåsvallen, min gamla hemmaarena för fotbollen! ;) Haha. Det blev tipspromenad, brännboll, mat och snack. Jag kände inte igen så många men det var trevligt att träffa alla! :)

TOR OCH FRE

Halloj! Nu är jag hemma hos familjen. Jag kom hit i onsdags kväll och kommer vara här några dagar. Jag har gått ut med Nilla på dagen när resten av familjen jobbar/är i skolan och idag fick vi sällskap av lilla Fia också!

ONSDAG

Halloj! Idag tog jag en härlig sovmorgon. Det är så skönt att kunna vakna utan alarm och kunna ligga kvar i sängen och titta på tv utan att behöva stressa sig upp! Haha. Det har varit en lugn dag för mig och nu är jag på bussen på väg hem till familjen.
Bild från båtturen i Amsterdam.

AMSTERDAM DAG TRE

Tredje och sista dagen för mig och Sofia började med ännu en god brunch! Vi åt på Bakers and roasters efter tips från de andra tjejerna som hade ätit där innan vi kom! Very good! Proppmätta gick vi till ett ställe för att åka en båt i kanalerna. Man fick en guidad tur och vi kunde ställa in på svenska, vilket faktiskt var ganska skönt! ;) Vi satt bredvid en man och hans son eller barnbarn (lite oklart haha) som berättade att han brukade ta grabben till Amsterdam en gång om året och åka olika båtturer. De bodde typ 1,5 h från Amsterdam och hade det som tradition. Lite mysigt ändå ju! :) Han berättade även lite kuriosa för oss utöver det guiden berättade, så det var kul! Efter lite mer än en timme i båten var vi tillbaka där vi började och då gick vi in i en mysig park. Den var väldigt stor så vi gick bara in en liten bit.

Vi började sedan röra oss mot Centralstationen med ett par stopp i några butiker. Vi avslutade dagen på samma restaurang vi började på när vi kom till Amsterdam, så cirkeln blev sluten! Haha. Denna gång fikade Sofia och jag provade på Bitterballen. Jag har ingen aning om hur jag ska beskriva det, det var som friterade bollar med nån gegga i mitten hahaha. Det smakade inte så mycket så det var varken gott eller äckligt, haha. Men kul att smaka lite lokala saker! Vi åkte sedan till flygplatsen och flyg hem till Sverige på kvällen.

AMSTERDAM DAG TVÅ

Någorlunda pigga vaknade vi på morgonen och gjorde oss redo för dag två i Amsterdam. Det var lite segt att kliva upp från sängen, för den var såååå himla skön. Jag tycker ofta det är ganska nice att sova i hotellsängar, men den här var helt fantastisk! Hahaha. Iallafall. Vi mötte upp Clara och Josephine som bodde på samma hotell och tog oss till centrum. Centralstationen låg ca 3-3,5 km från hotellet. Vi började med en god brunch och gick sedan och kikade lite i affärer på shoppinggatorna. På eftermiddagen ställde vi oss i kö till Anne Franks hus. Den första timmen satt vi stilla på samma plats då det inte hade öppnat för personer utan förbokade biljetter, så vi fick underhålla oss med snapchat och annat kul. Sedan blev det en timme ståendes i kö för att komma in på museet. Jag tyckte det var värt två timmar i kö, men det var ju lite segt att köa. Men väl inne så var det väldigt bra gjort och jag fick gåshud flera gånger. Usch så hemskt det var för alla judar i andra världskriget! Helt sjukt.

Efter Anne Franks hus sa jag och Sofia hejdå till Clara och Josephine då de skulle åka hem till Sverige. Jag och Sofia åt en god middag och gick sedan genom stan och hem till hotellet. Det tog drygt en timme inklusive stop för efterrätt och fotografier, haha. Hemma på hotellet duschade vi och tittade på halva Grease som gick på tv innan det var dags att sova!

AMSTERDAM DAG ETT

Sådär, nu är vi hemma från Amsterdam igen och jag tänkte berätta lite om dagarna. Vi börjar med dag ett! ;)

Jag och Sofia åkte från Arlanda vid 08 och kom fram runt 10, ganska skönt att flyga korta turer också! Haha. Vi började med att ta tåget från flygplatsen till Centralstationen, vilket tog runt 20 minuter så det var skönt! Vi käkade lunch på ett ställe vid vattnet och tog sedan spårvagn till riksmuseet där vi mötte upp Clara och Josephine! De kom till Amsterdam i fredags så vi hade två heldagar tillsammans. Vi fick runt på museet hela eftermiddagen och tittade på tavlor och gamla saker.

Den största målningen på hela museet! "Slaget vid Waterloo" tror jag den heter på svenska.

Ett "litet" dockhus. Tog bilden till dig mamma! ;)

Efter en hel eftermiddag på museum besökte vi en coffeeshop. Mest bara för att se hur det var där! Vi valde en som såg fräsch ut, haha. Kändes lite konstigt att det låg en lekplats precis bredvid?! Iallafall så började det närma sig middagstid så vi letade upp en restaurang Josephines släkting hade tipsat om. Vi käkade en god middag och sedan gick vi till en pub Bier fabriek" där de gjorde sin egna öl. Vi började med smakprov av de tre sorterna och bestämde oss sedan för vilken vi ville ha. Det som var lite roligt här var också att det låg jordnötsskal överallt på golvet! Det visade sig att man bara kastade ner skalen när man ätit jordnötterna och det var faktiskt en ganska härlig känsla, hahaha!

Vi vandrade sedan vidare, mätta och belåtna. Vi fick igenom red light district, vilket kändes ganska konstigt. Man ville titta på tjejerna i alla fönster, samtidigt som man inte ville det... Nej, jag vet inte riktigt vad jag tycker om det... Kändes bara konstigt. Jag och Sofia åkte sedan till hotellet och checkade in och somnade på en gång, haha. Efter tre timmars sömn och en heldag i Amsterdam var vi väldigt trötta!

AMSTERDAM

Hallå! Nu är vi i Amsterdam! Vi landade vid 10 imorse och idag har vi varit runt på riksmuseet, käkat middag, tagit en öl och gått förbi red light district! Jag kommer blogga om dagarna här när jag är hemma igen, kommer ju hem om några dagar igen!

SLÄKTTRÄFF

Halloj! Igår var det släktträff på Blom-sidan (morfars sida). Det blev inte jättestor uppslutning men det var trevligt ändå! Vi fikade, gick på en tipspromenad som handlade om släkten, hade lotteri och käkade middag. Jag fick busa en del med Freya också och det är ju alltid kul! :)

FREDAG

Hej hej!
I fredags var jag med mamma till Norrtälje och handlade färg bland annat. Mamma och pappa ska måla om ute i garaget. Efter att ha klurat lite på hur mycket färg vi egentligen behövde blev det nog bra tillslut, haha! ;) När vi kom hem gjorde jag langos till en sen lunch, det var mycket gott!

På kvällen åkte jag hem till Mattsson och käkade kräftor och hade det trevligt! Även Jessica, AK och Mattssons kompis Linn var där! Vi åt gott och lekte lekar, haha. Det var så kul att träffa dem, speciellt Mattsson och Jessica som jag inte ens kommer ihåg senaste gången vi sågs! Flera år sen...

MYSKVÄLL

Hallå! I torsdags kväll var jag, mamma och Nilla till Herräng och gick en liten kvällspromenad. Vi stannade även till vid vattnet och chillade en stund. Då kom mammas gamla vän Marina och skulle bada, så vi stannade kvar och pratade med henne också. För min för räckte det med att doppa fötterna, haha!

EMMA ÄR HEMMA

Halloj! Nu har jag varit hemma hos familjen i ett par dagar. Jag har tittat på Fredriks fotbollsmatch, gosat med Nilla och Fia och tittat på massa gamla videor! Har tagit det extremt lugnt dessa dagar och inte haft några "måsten". Ganska skönt, men börjar bli liiite rastlös... Haha!

Haha, AJ och jag ca 2004!

MÅNDAG

Hallå! Idag tog jag en lång och skön sovmorgon, kändes himla skönt att inte behöva gå upp tidigt för att gå till jobbet! ;) Jag vaknar fortfarande på morgonen runt halv åtta, men har kunnat somna om! En nice känsla, haha!

Idag på eftermiddagen var jag ner på stan och spelade lite Pokémon, det var inte igår haha! Jag passade även på att köpa sommarens första mjukglass, mums! Jag har pratat hela sommaren på jobbet att jag är sugen på mjukglass, men har inte köpt det förrän nu. Haha! Annars idag har jag tvättat och packat lite då jag ska hem till Hallsta C imorgon och stanna till lördag.

ETT DYGN HEMHEMMA

Hallå! Igår åkte jag hem till familjen och hälsade på! ;) Det var ett tag sedan! Vi åt god mat och hängde hos grannarna på kvällen, trevligt det! Idag åkte jag hem igen och ska vara i Uppsala några dagar, men senare i veckan åker jag tillbaka hem till familjen. Har inga speciella planer i veckan, ganska skönt faktiskt. Vi får se vad som händer!

FREDAG OCH SEMESTER!

Gokväll! Idag har jag gjort min sista jobbdag på ett tag, känns tråkigt att lämna men också skönt att vara lite ledig nu! Vi sommarvikarier fixade fredagsfika och bjöd våra kollegor på, tror det var väldigt uppskattat! Mumsigt var det också! ;) Ikväll har jag firat in semestern med tacos och nu är jag proppmätt! Tänkte bara ta det lugnt hemma idag, jag har varit lite hängig under veckan så jag behöver vila lite och bli frisk. :)

TORSDAG

Gokväll! Ja då har snart ännu en jobbvecka gått och imorgon är sista dagen på sommarjobbet! Jag har haft en väldigt rolig och lärorik tid, men det ska även bli skönt med lite ledighet! Fick en liten present, ett presentkort till bio! :)

ÄNTLIGEN HELG!

Ja hörrni, då var det äntligen helg igen! Jag trivs väldigt bra på jobbet men det är skönt att vara ledig också! ;) Igår kväll kom Clara hem till mig och bara hängde. Vi pratade en massa och åt glass, mycket trevligt! Idag är det lördag och jag har inte gjort något speciellt idag, mest tagit det lugnt och vilat. Jag har inga speciella planer för kvällen, vi får se vad som händer! Funderar på att ta ett glas vin och krypa ner i soffan med en bok och läsa lite. :)

MITT I VECKAN

I skrynkliga byxor gick jag till jobbet och dagen gick fort fram till eftermiddagen, då tyckte jag tiden gick extremt sakta i ett par timmar. Första gången jag kände så! Jag vet inte vad som kom över mig, helt plötsligt blev jag så sjukt trött och bara längtade hem. Men efter två kakor vid eftermiddagsfikat blev jag på bättre humör! ;) Haha.