AMSTERDAM DAG TRE

Tredje och sista dagen för mig och Sofia började med ännu en god brunch! Vi åt på Bakers and roasters efter tips från de andra tjejerna som hade ätit där innan vi kom! Very good! Proppmätta gick vi till ett ställe för att åka en båt i kanalerna. Man fick en guidad tur och vi kunde ställa in på svenska, vilket faktiskt var ganska skönt! ;) Vi satt bredvid en man och hans son eller barnbarn (lite oklart haha) som berättade att han brukade ta grabben till Amsterdam en gång om året och åka olika båtturer. De bodde typ 1,5 h från Amsterdam och hade det som tradition. Lite mysigt ändå ju! :) Han berättade även lite kuriosa för oss utöver det guiden berättade, så det var kul! Efter lite mer än en timme i båten var vi tillbaka där vi började och då gick vi in i en mysig park. Den var väldigt stor så vi gick bara in en liten bit. 

Vi började sedan röra oss mot Centralstationen med ett par stopp i några butiker. Vi avslutade dagen på samma restaurang vi började på när vi kom till Amsterdam, så cirkeln blev sluten! Haha. Denna gång fikade Sofia och jag provade på Bitterballen. Jag har ingen aning om hur jag ska beskriva det, det var som friterade bollar med nån gegga i mitten hahaha. Det smakade inte så mycket så det var varken gott eller äckligt, haha. Men kul att smaka lite lokala saker! Vi åkte sedan till flygplatsen och flyg hem till Sverige på kvällen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0