ÄNTLIGEN FREDAG

Hallåååå! Idag hade jag turen att få ännu en ledig dag efter att ha skjutsat Jane på morgonen. Det firade jag med lunch med Vonique och lite shopping på det, haha! Jag har även bara tagit det lugnt framför Netflix och laddat inför kvällen då jag skulle sitta barnvakt åt en annan familj! Min kompis Jessicas värdfamiljs familjevänner (haha bra med kontakter här!) behövde ha en barnvakt ikväll och Jessica var bortrest så hon frågade om jag ville. Så jag mötte upp mamman i familjen på barnens skola då de var med i en show, men den slutade lite senare än mamman trodde så vi tittade på slutet tillsammans och sedan fick jag träffa barnen. Mamman åkte iväg från skolan och jag körde hem barnen, två flickor på 11 och (jag tror) 7 år. Jättegulliga tjejer och inte alls blyga, så det var skönt! De åt snacks och lillan spelade lite datorspel och storan läste en bok innan hon gick upp på sitt rum vid 20.30. Lillan fick spela en stund till innan vi fixade iordning henne för läggdags. Vi läste två böcker, tittade i en "Where’s Waldo"-bok och hon läste själv en stund men ändå kunde hon inte somna! Hon låg och vred och vände sig och jag sjöng, kliade på ryggen och lät henne vara - inget hjälpte. Efter drygt en timmes nattning (hon ville inte bli lämnad ensam) sa jag att jag behövde fixa en grej och att jag skulle komma tillbaka och titta till henne senare. Jag gick ner i köket och plockade lite och då kom föräldrarna hem. Jag fick $70 i lön för 3,5 h jobb (varav drygt en timme var att vara på skolan samt köra hem). Inte illa alls då den normala lönen för au pairer är $200 per vecka, för max 45 h jobb. Jag får $250 i veckan men att tjäna $70 på drygt tre timmar tackar jag inte nej till! ;) Haha. Men nu är det dags för mig att ta helg, woho!
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0