FRE OCH LÖR

Hej hej! I fredags när kidsen var i skolan var jag till Cosi för att käka lunch och skriva klart min skoluppgift. På kvällen efter att ha kommit hem med Jane från terapin så var jag "off" för helgen. Jag chillade en stund på mitt rum och pratade med Pia att mötas upp på kvällen, hon jobbade dock till 21.30 så jag hade lite tid att ha ihjäl. Så jag frågade min värdmamma om hon ville gå på bio och det ville hon! Vi såg Blockers och den var väldigt rolig! Efter bion mötte jag upp Pia på en bar och tog några öl och catchade up då vi inte träffats på länge. Mycket trevligt! :) 
(null)

I lördags kunde jag sova ut, så jag vaknade vid 9.30, sååå skönt! Jag fixade med det sista för min skoluppgift och efter lunch åkte jag till pappans hus för att plocka upp Anna och åka till city. Hon skulle träffa en kompis på kvällen men kan inte åka själv, så hon frågade mig om jag kunde följa med. Vi åkte lite tidigsre så vi hann till den svenska godisbutiken! Vi köpte på oss ett lager godis, köpte lemonade på Dunkin och gick till Washington Square Park för att chilla i det underbara vädret! Sedan åkte vi uptown till Annas kompis lägenhet och jag droppade av henne där och åkt tillbaka ner till midtown för att möta upp min kompis Andrew. Vi käkade middag och hängde sedan på ett café medan jag väntade på att Anna skulle höra av sig när hon kunde åka hem, haha. Jag hade jättetrevligt med Andrew och det var kul att se honom igen, det var ju nästan två år sedan sista nu. Tillslut sa Anna att hon och kompisen var i taxi på väg tillbaka till lägenheten så jag åkte dit och hann dit före, så jag väntade i lobbyn men dörrvakten sa att han kunde ringa till deras lägenhet och se om nån var hemma, så mamman kom ner till lobbyn och bjöd med mig till lägenheten där jag fick vänta i vardagsrummet och hon var huuur trevlig som helst, hon gav mig vatten fastän jag tackade nej och jag gick gosa lite med hunden, haha. Tillslut kom tjejerna hem och jag beställde en taxi till mig och Anna att åka till grand central, så vi alla gick ner i lobbyn och väntade. När taxin kom öppnade dörrvakten bildörren till oss och vi kände oss så himla fancy, haha! Vi tog sedan tåget hem och åkte hem till pappans hus, vi kom hem runt midnatt så det var bara att gå och lägga sig! 
(null)

(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0