HEJ SVERIGE

Hallå! I fredags kväll åkte jag till flygplatsen och det var kaos där! Jag kom tre timmar innan flyget skulle gå, men stod i kö i två timmar bara för att checka in min väska. Sedan behövde jag gå igenom säkerhetskontrollen och efter det fick jag springa till gaten. Som tur var så var jag inte ensam om detta, de allra flesta som skulle med olika flyg kl 22:30 hade samma problem som mig och alla dessa flyg blev försenade pga trycket på flygplatsen. När jag kom fram till gaten var kön väldigt lång så jag hann gå på toa och köpa något att dricka innan jag ställde mig i kön för att gå på flygplatsen, och då kom det även massa personer efter mig i kön också. Det var stressigt men kändes ganska lugnt då det var en massa andra människor i samma sits, haha. 

Men jag kom på flygplanet och när jag skulle sätta mig ner hörde jag någon som sa "hej Emma!" och då satt Marina och Lee bakom mig. De är gamla vänner till familjen. Så sjukt att världen är så liten!! Flygresan hem gick bra men jag kunde inte sova mycket alls, och eftersom vi flög över natten min tid så var det lite jobbigt. Men jag underhöll mig med filmer och tv-serier och vilade. När jag landade möttes jag upp av mamma, mormor, Emelie och Nilla på Arlanda! :) 
(null)

När jag kom hem tänkte jag ta och sova en stund, men jag insåg att jag inte fått hem papper från skatteverket som jag behövde till mitt visum då jag skulle till ambassaden på måndag morgon. Så jag försökte googla runt och se om jag kunde boka om ambassaden men det fanns ingen info och det var helg så jag kunde inte ringa heller... Så himla drygt! Så det blev ingen sömn för mig då.

Senare på eftermiddagen åkte vi till mina föräldrars vänner på glöggfest och julbord. Det var både gott och roligt men jag var såååå himla trött. Efter julklappsspelet åkte jag och Emelie hemåt, runt 22-tiden. Jag däckade ganska direkt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0