DAG TVÅ PÅ UTBILDNINGEN

Hallå! Idag har det varit ännu en lång dag, men på förmiddagen fick vi vara lite aktiva. Det var nämligen dags för HLR-utbildning och vi fick lära oss hur man ska agera på både barn (vilket är lika som vuxna) och spädbarn. Jag har gjort detta ett par gånger förut men det är alltid bra att färska upp minnet! 
(null)

På förmiddagsrasten var det många från varma länder som gick ut för att titta på snön som hade kommit, för några var det första gången de såg snö! Det var så roligt att titta på, haha! 

Efter lunch var det dags att prata om hur man agerar när ett barn inte sköter sig som denne ska och olika verktyg man kan använda för att hantera utbrott, respektlöshet osv. Vi avslutade dagen med att prata om att träffa sin nya värdfamilj och sånt. Onödigt för mig men ändå lite kul att se hur de andra börjar bli nervösa nu, haha. Vi hade dessa lektioner 8-17 inklusive två korta raster och en lunchrast, så nu är jag helt slut! 

Efter att vi var klarade pratade jag med Anna en stund på FaceTime, jag är sååå taggad på att träffa henne imorgon!! Efter det hängde jag med några tjejer från Sydafrika och diskuterade olika skillnader mellan Sverige, USA och Sydafrika. Vi alla beställde mat som vi tänkte ta med till våra rum och käka, men det tog oss nästan TVÅ timmar att få pizzorna. Det var sååå sjukt. Vi pratade med personalen flertalet gånger och undrade vad som händer, men varje gång sa de att pizzorna var på väg?! Riktigt irriterande, samtidigt som vi hade kul och snackade med varandra. Nu har jag precis ätit min pizza på mitt rum och njuter av att vara ensam då min roomie är i NYC, men hon kommer nog hem snart. 
(null)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0