MÅNDAG

Hej! Då var det måndag igen och tillbaka till verkligheten. Imorse skjutsade jag kidsen till skolan och gick sedan en promenad med Daisy i vanlig ordning. Jag har inte gjort något speciellt under dagen då jag har varit så himla trött, haha. Men jag fixade en liten grej till Jane för att organisera och hjälpa henne att komma ihåg vilka läxor hon ska göra varje dag. Hon verkade väldigt nöjd! :) Hon hade sin tutor här på eftermiddagen och sedan karate, så jag och Anna hängde medan. Vi fixade middag och sedan åt vi hela familjen tillsammans. Men Jane fick ett utbrott under middagen då hon tjafsade med mamman och jag var den som fick prata med henne på hennes rum... Suck! Men det var en bra övning för mitt framtida yrke som kurator, haha. Iallafall, jag löste situationen smidigt och fem minuter senare fick jag hjälpa Jane att plugga inför ett prov imorgon! Hon har vägrat hjälp tidigare men har de senaste dagarna iallafall låtit mig få sitta med henne när hon gör läxorna själv, så jag har gjort framsteg där! Hon bad mig sedan att alltid hjälpa henne med läxorna då hon inte tyckte att jag förminskade henne och behandlade henne som ett litet barn som behöver en massa hjälp (hon vill klara sig själv men tyvärr har hon svårt i skolan), så det kändes ju bra! Meeeen vi får väl se hur länge det håller i sig, haha. Efter detta åt vi glass till efterrätt och tittade på tv en stund. Nu är det dags för mig att sova!
(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0