ÖVNINGSKÖRA

Hej hej! Igår eftermiddag hade jag ett litet snack med Anna om att köra bil, för hon gick från att vara jättetaggad till att inte vilja köra alls och jag och mamman undrade vad som hade hänt. Hon berättade för mig att när hon hade kört med pappan i helgen hade hon blivit avskräckt... Jag pushade henne att hjälpa mig parkera på en någorlunda tom parkering och samtidigt hade vi ett snack om vad specifikt det var hon var obekväm med, så visade jag och berättade så hon skulle lära sig, och efter det var hon taggad på att köra igen! Wohooo! Så mamman tog ut henne för att övningsköra och jag satt i baksätet då hon gärna ville ha mig med sig. Allt gick kanonbra och hon körde på en stor väg för första gången! Jag var riktigt imponerad! Vi körde omkring kanske en timme och sedan åkte vi hemåt för att göra oss i ordning för middag med au pair Alicia och hennes syster som fortfarande var i New York. 
(null)

(null)

Vi åt en god middag på en restaurang här i närheten och sedan åkte vi alla hem till huset för att byta bil till min bil, och sedan skulle vi åka och köpa froyo. Anna ville gärna köra men jag var inte lika övertygad då det var mörkt ute och lite dimmigt. Men mamman sa att Anna kunde köra dit och att jag kunde köra hem. Med facit i handen skulle jag verkligen ha lyssnat mer på min magkänsla och inte låtit mamman övertala mig att låta henne körs i detta väderlag. För... När hon backade ut från uppfarten gick det ganska snabbt och när vi närmade oss stolpe skrek jag "stop stop!" Men hon tryckte då troligtvis på gasen i stället för bromsen och PANG boom krasch så åkte vi in i stolpen. Stolpen träffade i ena kanten av bilen så att glaset till bakljusen gick sönder och den delen flyttade sig också så det sitter inte ordentligt fast längre. Som tur är blev ingen skadad förutom att Jane blev rädd och började gråta och Anna blev självklart rädd och chockad. Dock funkar alla ljus som de ska så man kan köra med bilen iallafall! 

Så efter att ha kollat allt detta med mamman som kom ut från huset så åkte vi alla minus mamman till 16Handles för froyo (dock fick jag köra haha). Både jag, Alicia och hennes syster försökte lugna henne och säga att det är sånt som händer och även om man har körkort och kan köra så händer olyckor! Vi ville inte få henne att bli helt avskräckt från att övningsköra! Jag är även förvånad över hur bra mamman tog det, hon var såklart irriterad över att vi måste fixa detta och betala en massa pengar, men hon visade även ett stort stöd till Anna också. Mamman åkte tidigt imorse till ett ställe för att kolla kostnad för att fixa detta (då hon inte vill gå genom försäkringsbolaget) och att byta ut allt och fixa allt skulle kosta över $5000 (drygt 44000kr), men att fixa det nödvändigaste plus nödfixning så att det ser bra ut skulle kosta "bara" $1000 (ca 8800kr). Så förhoppningsvis kanske hon kan fixa det redan nu i helgen! 

Det konstigaste är dock att mamman inte vill berätta något för pappan utan hon tänkte ta på sig skulden om detta kommer fram till honom, för hon tror att han kommer skylla allt på henne och nedvärdera henne osv... Så hon tänker betala detta och låta Anna betala tillbaka till henne över tid. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0