3,5 TIMMAR I NYC

Hej på er! Imorse vaknade jag upp till ett sms från mamman där det stod att Annas skolstart var framflyttad två timmar (detta på grund av att de inte har ordentlig snöröjning som i Sverige...) medan Janes skola startade på morgonen som vanligt (hon går på private school så det är lite skillnad mellan Anna som går public school). När jag kom till pappans hus för att skjutsa Jane så frågade jag om han hade möjligthet att ta Anna till skolan senare, vilket han tack och lov kunde! Så idag kunde jag följa med Ida och Filip in till city, wooohooo! Vi började dock först med en bagel-frukost här hemma innan vi tog tåget till city. Vi tog tunnelbanan till Brooklyn Bridge och gick ut på den för att se en underbar vy över Manhattans östra skyline!  
(null)

(null)

(null)

(null)

Vi gick lite mer än halva bron innan vi gick tillbaka och gick till 9/11 memorial park, där tvillingtornen stod förut och där de har gjort en minnespark nu. Sedan strosade vidare till Wall street som ligger ca 500 meter ifrån. Vi hann även med att köpa munkar på Dunkin’ Donuts och hälsa på The Charging Bull i närheten av Wall street innan vi åkte tillbaka mot Grand Central där jag gick av tunnelbanan och Ida och Filip åkte en station till för att fortsätta dagens äventyr vid Top of the Rock (utsiktsplats).
(null)

(null)

(null)

Jag tog tåget hemåt och hämtade en stund senare hem Anna från skolan. Om en stund ska jag hämta Jane från Hebrew School och ikväll skjutsa Anna till tennis. Även om jag bara var i city ca 3,5 h med Ida och Filip så fick jag så sjukt mycket energi av det och jag är på toppenhumör! :) Det är så skönt att umgås med några som känner mig väl och man kan bara vara... Det tar faktiskt väldigt mycket energi att lära känna nya personer/vänner! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0