LÖRDAG I CITY OCH KONSERT

Hej hej! Igår var det lördag och jag tog en härlig sovmorgon innan jag gjorde mig i ordning och åkte in till city. Jag skulle möta upp en au pair från Spanien, Guillem, som hade en kompis på besök, men det var lättare sagt än gjort! När jag började närma mig Grand Central skrev jag ungefär vilken tid jag skulle anlända och frågade var vi skulle mötas. "Vi ska till Soho" sa dem och jag skrev att jag tar denna tunnelbana till denna station osv osv. När jag kom fram frågade jag var de var, och det visade sig att de inte alls var i Soho utan de befann sig på västra delen av Manhattan, ca 30-40 minuter gångavstånd ifrån, haha. Så jag sa att jag skulle äta en sen lunch och gick till Chinatown för att äta, och de sa att de kunde möta upp mig i Chinatown. När jag hade ätit klart frågade jag var de var, men de var fortfarande inte alls i närheten utan de gjorde något helt annat. Så jag strosade runt i Chinatown och sedan en stund i Little Italy innan jag började gå mot The Village för att gå och möta upp dem, men jag tror inte riktigt de hade koll på var de befann sig och när jag skrev "skriv vilken gata ni är på just nu" så fick jag aldrig något svar om det utan istället så skrev dem "säg var vi ska mötas"... Haha. SUCK! Jag skrev iallafall att vi kan mötas i Washington Square Park och de sa att de skulle gå dit och vara där om ca 30 minuter. Jag var inte så långt ifrån så jag strosade sakta mot parken och väl i parken gick jag omrkring och tittade lite för att dra ut på tiden. När det hade gått 45 minuter försökte jag ringa dem men fick inget svar... Tio minuter senare började jag kika efter en pub i närheten då det började bli kallt ute eftersom solen försvann bakom molnen och jag skickade den nya adressen och en liten stund senare kom de äntligen tid! Hahaha. Vi hade iallafall en trevlig stund på puben, helst hade jag velat gå till en Irländsk pub men de var fullproppade med långa köer utanför, eftersom det var St Patrick's Day.
(null)

Sedan var det dags för mig att ta mig till Staten Island, för jag skulle gå på en konsert där och se Daughtrty! Woho, älskade det bandet när jag gick i gymnasiet! Grabbarna följde med mig till färjan för att själva bara åka fram och tillbaka och titta på Frihetsgudinnan på närmare håll och se den södra delen av NY skyline. Vi missade 19-färjan med bara någon minut så vi fick vänta en halvtimme på nästa. MEN den blev försenad med 40 minuter av någon oklar anledning och de gick inte ut med någon information... Så vi satt och väntade i över en timme, så himla drygt. Men det som var mest segt var att konserten skulle börja klockan 20 och vi lämnade Manhattan klockan 20.10, och resan tar ca 20 minuter och sedan skulle jag promenera ca 5 minuter till konserten... Jag kunde ju inte göra något åt det men tyckte det var himla tråkigt, men hoppades att de kanske hade något förband eller något iallfall! Det visade sig dock att det var många som var på samma färja som mig som skulle på konserten för vi var ett gäng som gick dit från färjan och konserten hade inte börjat! Woho! De började istället vid 21 och jag var sååå glad att jag inte missade något! :) Konserten var grym och att få höra några av sina favoritlåtar live är ju fantastiskt. Efter konserten promenerade jag tillbaka till färjan, tåg färjan till Manhattan, tog tunnelbana till Grand Central, tog tåget till New Rochelle och slutligen taxi hem och somnade nästan på en gång, haha.
(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0