STORM

Hej hej! Igår skrev jag att vi skulle på bio och vi gick på bio, men tydligen hade mamman bokat biljetter till RPX (tydligen större skärm, bättre kvalite och surroundljud) utan att veta det. Jag är alltid för snål för att boka denna sal så det var ju kul! Haha. Iallafall, jag glömde nämna i förra inlägget att det var väldigt blåsigt hela dagen och när jag hämtade Jane från skolan såg vi ett stort träd som hade fallit och en del grenar här och där. Men på kvällen när vi körde till bion såg vi betydligt fler saker som hade påverkats av den starka blåsten. Flera träd som fallit och flera trafikljus som antingen hade förlorat ström eller helt gått sönder! Bland annat hade en stor korsning i närheten av bion (en av de mest trafikerade vägarna) totalt kraschat i marken och det hängde massa trasiga ledningar! Och idag fick jag veta att många hus hade saknat el och att det var flera personer som hade skadats eller till och med dött igår pga denna storm (som jag först inte trodde var så farlig). Em 11-årig pojke i en annan stad häromkring hade dött av ett träd som fallit på huset. :( Usch, så himla hemskt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0