FRIYAY I MONTRÉAL

Hej hej! Som sagt åkte jag till Montreal i fredags! Efter runt 9 timmar på bussen var vi framme! Så skönt. Montreal ligger bara någon timme från gränsen mellan USA och Kanada, så efter gränskontrollen började vi bli riktigt taggade! Väl framme på hotellet fick vi våra rum och hade sedan fritid resten av kvällen. Vi var två fulla bussar (en från DC/PA och en från NYC) så det var runt 80 personer som åkte! I min "klass" var vi ju vara runt 20 pers kanske, så det var flera grupper som åkte samtidigt. Dock har jag hållit ihop med ett gäng från min klass som jag då kände till redan. 
 
Iallafall. Jag har tre roomies, en tjej från Italien som jag hade bestämt att vara roomie med sedan innan och sedan två tjejer från Nederländerna. Alla är fyra i sina rum, men vi har ett av de större rummen så det är skönt! Hahaha. På kvällen gick "gänget" på åtta personer (från Italien, Österrike, Tyskland, Nederländerna, Spanien och jag från Sverige) ut och käkade poutine, en känd rätt från Montreal som består av pommes, brunsås och ostbitar. Så himla konstigt att den rätten är SÅ känd men det var faktiskt ganska gott! Vi beställde med två olika kött till, och så delade vi på fyra tallrikar. Därefter handlade vi lite alkohol och förfestade på ett hotellrum innan vi gick ut till en bar som även hade ett litet dansgolv. Vi hade en väldigt kul kväll! Men efter en låååång dag var vi några som var trötta och gick hem vid midnatt, medan några andra festade på några timmar till, haha! 
(null)
 
(null)
 
(null)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0