FÖRSTA SNÖN

Hej hej! Ja, idag på eftermiddagen kom den första snön. Jag hade så många vänner som var peppade på snön, några såg snö för första gången i livet till och med. Men jag var inte alls taggad, haha. Främst för att jag vet att snön inte kommer stanna så imorgon kommer det säkert bara vara slask eftersom det ska regna inatt, men också så innebär snö här att man knappt kan köra bil då de inte byter till vinterdäck och snöröjning tar oftast flera timmar innan det sker, om det sker... Det började snöa vid 14 och några timmar senare, runt 18:30, var det någon decimeter snö. Mysigt om man ska vara inne hela kvällen, meeen jag behövde åka mellan pappans hus till mammans hus och det tog närmare 40 minuter istället för under 10 minuter. Jag tog mig fram (efter några omvägar då det var trafikstockning på min vanliga väg) och har precis krupit ner i sängen.
(null)

Jag hämtade hem tjejerna från skolan vid 15-tiden och det tog nästan dubbla tiden, trots att det knappt hade kommit någon snö. Sen hängde jag med Daisy medan tjejerna gjorde läxor. Deras aktiviteter på eftermiddagen/kvällen blev inställda så då åkte jag till mammans hus då jag sover där inatt. Jag sov här även igår för tjejernas faster är och hälsar på så hon har tagit mitt rum hos pappan... Han frågade mig inte ens utan sa det bara till mig, så något val hade jag inte... Men däremot skjutsar hon tjejerna till skolan på morgonen så jag får sovmorgon! Woho! 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0