FOOD TRUCKS & HAUNTED HOUSE

Hej hej! Idag var jag till en Food truck festival! Jag mötte upp Karin som kom dit med ett av sina värdbarn då hon jobbade. Jag fick vänta en stund på dem, så jag passade på att äta pulled pork tacos och de var såååå goda! När Karin kom gick vi till ett område för barn så hennes värdbarn fick titta på brandbil, polisbil och leka i bouncy castles (sånt uppblåsbart "hus", kommer inte på vad det heter hahaha). Vi var där nån timme och sedan behövde de åka igen, så jag köpte en crepe med äpple, karamellsås och grahamkex för lite färdkost tillbaka till bilen, haha. Mycket gott! 
(null)

(null)

Jag åkte hem och chillade på mitt rum en stund innan jag började jobba. Mamman frågade mig för några veckor sedan om jag kunde vara hemma med Jane ikväll för hon skulle iväg på en sak i city. Jag jobbar normalt inte på helgen men jag och Jane hade väldigt kul! Vi åkte till ett spökhus och skulle gå igenom det. Efter gråt och ånger från Janes sida lyckades jag övertala henne att prova på iallafall, vi kunde haka på en annan grupp och jag sa att vi kunde avbryta om det verkligen behövdes. Men jag visste att hon var mer rädd innan än vad hon skulle vara därinne så jag försökte pusha lite, haha. Vi kom iväg iallafall och det var sååå bra! Det var inte läskigt för mig men Jane var rädd, men på ett bra sätt! Hon höll fast vid mig hela tiden och 
jag gjorde lite "roliga" saker, så som att ge komplinger till personerna som skrämde oss, jag sa till när jag såg någon på sidorna osv osv. Det lugnade henne och hon kände sig mer säker. Efteråt sa hon att det var sååå kul och att hon vill besöka fler spökhus nu, hahaha. Mission completed! Vi åkte hem och köpte froyo på vägen och gjorde en ansiktsmask när vi kom hem. Mysigt! Mamman kom hem strax innan 23.30 och nu är det snart natti natti! 

PS. Nej jag har ingen aning om varför Jane inte kan ha sitt jacka på ett normalt sätt, jag fick säga till henne flera gånger hahaha. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0