VARDAGSLIVET

Hej hej! Denna vecka blir det ganska mycket jobb för min del, men som tur är så är det inte så intensivt. I måndags var tjejerna lediga från skolan men Anna pluggade och vilade större delen av dagen på sitt rum då hon kände sig småsjuk och Jane var mycket med sin pappa då han också var ledig. Men han hade sagt åt mig att vara hemma "ifall nåt behövdes göras med tjejerna" så jag var hemma hela dagen men var i stort sett bara på mitt rum, haha. Men på kvällen hängde jag med tjejerna då vi fixade middag tillsammans. 

I tisdags var det "vanligt schema" så jag var ledig mellan 9-15. Jag var hem till Karin och åt lunch samt tittade på en film. Väldigt mysigt, speciellt då vädret var sisodär utanför. På eftermiddagen och kvällen var det skjutsande hit och dit med båda tjejerna som hade olika aktiviteter. Jag tror jag spenderade drygt 4 timmar i bilen totalt! Och min sista körning var att hämta Jane från Hebrew School kom jag fram till tre brandbilar utanför och alla barnen samlade på parkeringen i olika grupper. Tydligen hade brandlarmet gått men det var ingen fara alls, som tur var! 
(null)

Idag, onsdag, skjutsade jag tjejerna till skolorna och hade ledigt i drygt tre timmar innan Anna slutade skolan vid 12, då hon bara hade ett stort prov idag (ungefär som högskoleprovet). Vi köpt med oss lunch hem och tittade på ett avsnitt av Suits innan jag skjutsade henne till en kompis som hon skulle samåka med till en tennisturnering. Jag åkte sedan och hämtade Jane från skolan och hon gjorde sin spanskaläxa. Sedan kom Anna hem igen och Janes tutor kom hit så nu tittar jag och Anna på Suits igen! Strax ska jag åka och köpa hundmat för pappan hade glömt göra det. Han åkte bort på en jobbresa imorse och kommer hem imorgon, så jag jobbar 12 idag till 9 imorgonbitti. Yay. Men som tur är så är det ganska chill! Ikväll ska vi göra köttbullar, titta på tv och äta glass, haha. Så länge tjejerna inte bråkar och så länge Jane inte får en panikångestattack av att försöka somna utan att någon förälder är hemma, då hon känner sig rädd och osäker... Men håll tummarna för att allt går bra och att vi kan fortsätta chilla!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0