TILLBAKA TILL VARDAG

Hej hej hallå! Helgen efter att svenskarna åkte hem gjorde jag i stort sett ingenting, haha. Lördagen spenderade jag i soffan framför tvn. Jag var helt slut så det var skönt att få chilla! Söndagen var också en chilldag, men på eftermiddagen var jag ut och träffade några vänner. Vi tog en sen lunch, shoppade lite och hamnade på en pub för att titta på fotboll. Dock fick jag reda tidigare på dagen att pappan, som var bortrest över helgen med vänner, även skulle vara borta söndag natt och komma hem på måndag eftermiddag, något han inte hade sagt till mig. Det var mamman som fick reda på detta, via Jane som precis fick reda på det från pappan. Mamman skulle åka till Kanada på söndagskvällen för jobb, så jag fick jobba min egentligen lediga söndagskväll och vara ensam med tjejerna över natten. Jane har jättesvårt att somna om ingen av hennes föräldrar är hemma, vilket är förståeligt, så det var ganska jobbigt senare på kvällen... Men tillslut somnade hon runt midnatt och jag med! 
 
Annars har väl veckan flytit på som vanligt. Det är pappavecka och jag har äntligen, efter att sagt till honom flera gånger, fått veta när han förväntar sig att jag ska jobba under veckan. Jag sa åt honom att jag vill ha någon form av schema på söndagen inför veckan. Denna vecka skulle han bara vara borta en kväll, i tisdags, och sa att han skulle vara hemma vid 20. MEN jag vet att 99% av gångerna han säger en tid han kommer hem, kommer han egentligen hem 1-2 timmar senare, så jag planerade inte in någonting för kvällen utan planerade på att vara hemma. Som jag visste kom han hem några minuter innan 22, alltså två timmar senare än han sagt. SUCK. Det är segt för mig, men jag tycker mest synd om Jane som blir så orolig. Hennes läggdags är kl 22, men hon vill inte gå och lägga sig innan han kommer hem. Fattar han inte det?! Både hon och jag har sagt det till honom. Nä, jag är less på det. Inte för min skull men för Janes skull... 
 
Iallafall. Skönt att få klaga av sig ibland! Jag vill också påpepa att hans beteende är en fis i rymden om man jämför med hur bra jag har det här. Om detta är det enda jag klagar på så har jag ju ett bra och priviligerat liv ju! Jag är så uppskattad av mamman, av tjejerna (för det mesta hahaha) och jag har så fina vänner här som jag hittar på roliga saker med. Idag efter att ha skjutsat kidsen till skolan åkte jag hem till Karin och spelade lite piano en stund medan vi väntade på att Demi skulle komma över. När hon kom över tog vi bilen ca 40 minuter norrut till ett campingställe och bokade plats där för helgen. Jag och fem andra tjejer ska campa fredag-söndag! Det ska bli sååå kul, förutom själva grejen att behöva sova i tält och vara ute i naturen då... ;) Hahaha. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0