VATTENLÄCKA

Hej hej! Efter att ha varit borta på helgen kom jag hem sen på söndagskvällen till en vattenläcka i källaren vid mitt rum, på heltäckningsmatta! Suck. Alla sov redan och jag visste inte vad som kunde göras, så jag la mig också men smsade mamman så hon skulle se på morgonen när hon vaknade (jag skulle lämna huset innan hon vaknade för att skjutsa Anna till skolan). När jag kom hem från att ha skjutsat Anna vaknade mamman precis och såg detta och ringde rörmokare. Jag skjutsade Jane till skolan och när jag kom hem hade mamman tagit fram en vattensugare och höll på där, så jag tog Daisy på sin morgonpromenad. Vi bytte sedan av att sitta och försöka suga upp vatten, haha... Usch, det var så drygt! På eftermiddagen ställde mamman två fläktar som stod resten av dagen och natten, så jag fick sova i Annas rum. Imorse när jag vaknade hade mycket torkats upp, det var bara fuktigt på några ställen som missats av fläkten.

Vi provade att spola på en toalett på övervåningen och då kom det vatten ut under toaletten i källaren. Rörmokaren sa att det var stopp i rören från övervåningen så han fixade det och det kom inget mer vatten när vi spolade igen. Så himla segt! Men skönt att ha det fixat iallafall. Som tur är luktar det inget ännu iallafall, haha. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0