FETTISDAGEN

Hallå! Idag har mina sociala medier varit fyllda med semlor och jag har varit så avundsjuk, haha. Men jag har ju faktiskt redan ätit hela tre semlor i februari, så ska väl inte klaga. Idag efter att jag skjutsade Anna till skolan åkte jag till DMV (som Trafikverket) för att förnya mitt ID-kort då mitt gamla visum gått ut och ID-kortet räckte bara så länge det visumet var. Förra gången jag var där blev det en väntetid på runt tre timmar, så jag var beredd på lång väntetid. Dock behövde jag inte gå igenom alla steg som förra gången, då det gällde stt förnya, så jag var där och väntade lite mer än en timme "bara". Det enda jag gjorde var att vänta och sedan tog det några minuter för dem att kolla igenom mina nya papper samt att jag betalade. Kanske man ska satsa på ett bokningssystem som fungerar? Det står att man behöver boka tid innan med det är bara att gå dit och ställa sig i kö... Jaja. 
(null)

Efter detta tog jag en promenad vid vattnet, det var klart väder idag så man kunde se Manhattan skyline! Sedan åt jag lunch och körde hemåt till mammans hus. Jag började titta på dokumentären om Michael Jackson, Leaving Neverland, men pappan smsade och frågade om jag kunde hämta Daisy då hans flickvän och hennes hundar kom dit för att sova över. Så jag hämtade henne och fortsatte att titta på dokumentären en stund innan det var dags att hämta Anna från skolan. Vi åkte hem till pappan och gick direkt ner i källaren där hon gjorde läxor och jag tittade på youtube. Anna gjorde allt för att undvika pappans flickvän som var i vardagsrummet. Sedan packade Anna ihop sina saker och vi åkte till mammans hus och hände en stund med Daisy innan jag skjutsade Anna till Hebrew School. Vi två och Daisy sover hos mamman ikväll, då Anna inte vill vara hos pappan när flickvännen är där och mamman är i Kanada så hon kände att hon kunde vara i mammans hus. Stackarn. Det måste vara väldigt jobbigt för Anna med allt som pågår i hennes familj! 
(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0