HELGEN

Hallå! I fredags kväll körde vi lite AW med klassen, eller iallafall de som kunde. Vi hängde först några timmar hemma hos Jossan och catchade up med hur folk har det på jobbet och vad som händer i deras liv. Sedan drog vi ut på nation!

I lördags gjorde jag inget speciellt på dagen. Tog en skön sovmorgon, packade upp det jag shoppade i USA ur resväskan och tittade på Netflix, haha. Men på kvällen var jag hem till Matilda på inflyttningsfest. Sån sjukt fin lägenhet, är så avundsjuk!

Idag, söndag, har varit en lugn dag. Jag kom hem vid tre inatt och somnade vid fyra, så det blev sovmorgon även idag. Skönt det ju! Det bästa med helgerna! Annars har jag pysslat lite med allt jag filmade i Texas. Tänkte att jag ska göra ännu en lite resefilm! ;)

FREDAG

Äntligen fredag och ännu en jobbvecka avklarad. Tycker veckan har gått väldigt fort, det kändes långt till helg i måndags men nu är helgen här! ;) Jag avslutade dagen med ett telefonsamtal med en jättegullig dam så jag är på toppenhumör nu! Jag ska bara hem en snabbis och sedan dra vidare för AW med klassen!
Random bild från Texas, haha!

TORSDAG

Gokväll! Veckan bara flyger förbi! Jag har jobbat på som vanligt och inte gjort något speciellt på kvällarna. Men idag träffade jag äntligen min älskling Emilia! Det var så himla längesedan vi sågs, så det var mysigt att hänga! :) Vi köpte med oss mat hem till henne och hängde på balkongen hela kvällen. En skön sommarkväll!

MÅNDAG

Ja, så var det måndag igen och slut på semestern! Jag har ännu inte riktigt kommit till ro med tidsomställningen sen Texas, så det var riktigt kämpigt att ta sig upp imorse, haha. Men upp ur sängen kom jag och jag lyckades ta mig till jobbet! ;) Det var en relativt lugn dag för min del, så det var skönt. Men de första timmarna lände jag mig som en zombie, haha... På eftermiddagen passade jag på att njuta av massagestolen i tio minuter, funderar på att göra det till tradition! Riktigt skönt var det! Efter jobbet mötte jag upp AJ och Lerky för picknick. Mysigt! :)

SÖNDAG

Halloj! Denna söndagseftermiddag firade vi Lerky som har fyllt 24 år! Hon bjöd på gofika och så tittade vi i massa gamla skolkataloger, haha! Bra häng!

Frasse var med på ett hörn också! ;)

NEW YORK HERE I COME

De flesta av er vet nog redan om detta, men nu äntligen är det officiellt! Efter examen i vinter kommer jag flytta tillbaka till min värdfamilj i New York! Jag kommer vara borta ca 1,5 år och är sååå taggad! Kidsen fick reda på det idag, det är därför jag inte kunnat skrivit om det förut men det har varit bestämt sedan i påskas. Jag måste åka på au pair-visum igen så jag håller på att fixa med ansökan nu! :)

HEMMA I SVERIGE

Hej hej! Nu är vi hemma i Sverige igen! Resan gick bra och denna gång sov jag lite på båda flygen, haha. Så tiden gick ändå ganska fort! Väl hemma i Sverige åkte jag hem och sov i 12 timmar, hahaha. Heeeelt slutkörd! Jag hade egentligen tvättid på eftermiddagen men jag tar tag i det nån annan gång! ;)

I ISTANBUL

Hej! Nu har vi landat i Istanbul efter ca 11,5 h på flyget från Houston. Flygresan gick fort då vi båda sov runt 5 timmar, så det var riktigt skönt! Sen hann jag med två filmer plus middag och frukost! Nu ska vi hänga lite på flygplatsen innan vi drar vidare hemåt till Arlanda!

PÅ FLYGPLATSEN

Hej hej! Nu är vi incheckade och klara här på flygplatsen i Houston. Innan vi åkte hit blev det ännu en sväng till Target, men ett annat Target än det vi var på tidigare, nämligen super Target hahaha! Johanna älskade det! ;) Vi hade ju lite tid att ha ihjäl och det låg nära flygplatsen. Sedan åkte vi och lämnade av hyrbilen och packade om lite i väskorna eftersom vi hade handlat lite till. Sedan checkade vi in och nu hänger vi vid gaten. Ska precis käka något till middag och sedan är det dags att boarda planet till Istanbul! Denna gång är flyget ca 12 timmar långt. Woho... Haha!

SISTA DAGEN

Hallå! Idag tog vi sovmorgon, vaknade runt 8! ;) Hahaha. Vi käkade frukost och checkade sedan ut från hotellet och åkte till köpcentrumet en sista gång. Johanna ville passa på och kika i några butiker! Sedan åkte vi vidare till downtown Houston, eftersom vi bodde uptown Houston. Vi strosade omkring där en stund men det var väl inget speciellt att se. Men kul att ha varit där! Just nu hänger vi på Target, Johanna springer omkring här och kollar medan jag sitter och chillar! ;) Om en stund ska vi börja röra oss mot flygplatsen och åka hemåt. Vi kommer landa i Sverige på onsdag kväll vid 22, svensk tid!

AUSTIN OCH SHOPPING

Halloj! Idag vaknade vi upp i Austin och tog en sväng på stan. Vi gick längs med vattnet och även på 6th Street, där vi gick förbi igår med alla barer. Nu var det heeeelt dött, haha. Vi kikade i några souvenirbutiker innan vi åkte tillbaka mot Houston. Vi åt lunch på Applebee's, trerätters haha! Och det konstiga var att vi fick rabatt för att ägaren kände oss enligt vår servitör?! Hahaha måste ha blivit något fel där! Vi satt som två frågetecken! Så random. Sedan drog vi vidare men kanske 20 minuter utanför Houston stannade vi till vid ett shoppingcentrum och shoppade! Sedan åkte vi vidare till Target och köpte en massa saker där, mest godis och snacks haha.

Sedan var det dags för middag och äntligen fick vi käka steak! Det var såååå himla gott! Innan vi åkte till hotellet blev det även en sväng på Walmart! Vi checkade in på hotellet strax innan midnatt, liiite senare än vad vi hade tänkt men så går det när man har en massa att shoppa! ;) Nu ska vi dricka lite vin och ha ansiktsmask och sedan blir det natti natti!

"Lite" shopping!

SAN ANTONIO & AUSTIN

Hallå! Efter en natt i Cleveland tog vi bilen och körde raka vägen till San Antonio. Vi spanade The Alamo, som hade någonting med Texas historia att göra, jag förstod inte riktigt exakt vad det var men det hade varit något stort slag där typ. Det var några byggnader med museum och en fin park. Vi fick även se en liten show där de visade hur de hade använt gevär på den tiden.

The Alamo.

Vi gick sedan till något som kallas The Riverwalk, väldigt mysigt var det! Det kändes nästan som att man var någonstans i södra Europa och inte alls som man tänker Texas, haha. Vi gick även förbi ett katedral innan vi åt glass och styrde mot Austin.

Väl framme i Austin körde vi runt lite i stan och kikade innan vi checkade in på hotellet. Det var ett väldigt litet rum om man jämför med vad vi haft tidigare, och vi delade även på en queen-säng, när vi tidigare har haft en varsin sådan eller en stor king-säng, hahaha. Men vi sov ju mest bara, det var ju inte som att vi hängde på hotellrummet! ;) Efter att vi hade checkat in åkte vi till Texas State Capitol och det var en stor, fin byggnad med lite olika statyer runtomkring. Superfint! Vi gick säkert runt där någon timme! Därefter tänkte vi försöka hitta en restaurang att äta steaks på, meeeeen vi gick och gick och gick men hittade inga restauranger, utan bara en massa pubar och barer på 6th Street. Det var en riktigt nice gata med massa party fastän det var söndagkväll, men vi var inte så taggade på fest utan var mest hungriga och trötta. Tillslut orkade vi inte leta mer så vi tog bilen och åkte till Buffalo Wild Wings, ett säkert kort! ;) Mätta och belåtna åkte vi hemåt och somnade på en gång!

State capitol.

KORT INLÄGG

Hej hej! Idag åkte vi från Cleveland utanför Houston till San Antonio och sedan vidare till Austin, där vi just nu befinner oss. Jag tänkte skriva om dagen senare, då jag är sjukt trött och vill bara sova just nu. Tänkte bara säga att vi lever och har det bra! Godnatt!

A & P

Idag var den stora här, dagen då Pauline gifte sig med sin Ashley! Regnet öste ner bara minuter innan bröllopet skulle börja, så det blev framskjutet en stund till det värsta var över. Tyvärr lämnade jag kameran hemma pga regnet, men jag fick iallafall några bilder med telefonen! :) Det var en så fin ceremoni och en härlig fest! Jag har dansat så himla mycket, haha! En underbar kväll!!

SHOPPING

Hej hej! Idag drog vi till The Galleria, ett köpcentrum och shoppade lite! Jag fick bland annat med mig två klänningar och två väskor hem! ;) Det var väldigt stort och det fanns till och med en isrink mitt i allt! Vi käkade lunch på Cheesecake Factory och sedan körde vi ca en timme norr om Houston för att göra oss redo för bröllopet! Dock öppnade himlen upp sig och regnet vräkte ner och det blixtrade nästan hela tiden i en halvtimme! Heeeelt galet! Men vi kom fram till hotellet tillslut och gjorde oss i ordning för bröllopet.

GALVESTON

Hej! Idag efter att vi hade lämnat Ashleys mammas hus styrde vi mot stranden! Vi åkte till en liten ö söder om Houston, Galveston, för att komma till en strand. Det var härligt och vattnet var sjukt varmt! Eftersom det är så himla varmt här så tänkte vi att det skulle vara skönt med ett nedkylande dopp i havet, men icke! Jag låg för det mesta i skuggan, klarade inte av värmen annars!

Johanna badar där i mitten!

Vi käkade en sen lunch/tidig middag med en härlig utsikt innan vi började åka tillbaka till Houston för att checka in på dagens hotell. Men först blev det även ett stopp på Target. Jag älskar den affären! Jag köpte fyra t-shirts och chips, haha! När vi kom fram till det nya hotellet checkade vi in, duschade och tog sedan en promenad på ca 20 minuter till The Cheesecake Factory och köpte med oss varsin cheesecake hem till hotellet. Trots att klockan var runt 22 så var det fortfarande nästan 30 grader varmt ute, så svetten rann tillslut hahaha. Nu har vi precis ätit cheesecakes och nu är det dags att sova!

MÖHIPPA

Hallå! På torsdagskvällen var det dags för möhippa för Pauline och Ashley! Vi började hemma hos Ashleys mamma med lite mat och förfest innan det var dags att åka partybuss! Riktigt kul! Den tog oss till två olika uteställen och hem igen. Vi var en massa människor som sov kvar hos dem, så jag sov på golvet i vardagsrummet med kanske 7-8 andra haha. Som tur var så var det en någorlunda mjuk heltäckningsmatta där! ;)

DALLAS DAG 2

Hej hej! Dag två i Dallas blev kort, eftersom vi började åka tillbaka till Houston mitt på dagen. Men vi hann iallafall med att åka till en park mitt i stan och sedan vandrade vi omkring lite, där vi hade gått på kvällen innan. Vi passade även på att ta en glasspaus! Vi rullade sedan mot Houston och möhippa!

DALLAS

Hallå! Imorse åt vi frukost, checkade ut från hotellet och åkte tillbaka till flygplatsen (vi bodde på ett hotell som var kanske 5 minuter ifrån flygplatsen). Vi hämtade upp vår hyrbil och sedan styrde vi norrut till Dallas! Vi åkte direkt till Southfork ranch, där tv-serien Dallas utspelar sig. Efter ca 5 timmar på motorvägen inklusive lunchpaus var vi framme! ;) Resan gick bra, men strax norr om Dallas citykärna svängde jag av en avfart förtidigt och vi fick åka runt en del haha, vi hamnade bland annat i en carpool-fil och visste inte riktigt när den skulle ta slut så vi kunde komma ut på motorvägen igen, men allt löste sig! Tacka vet jag gps!

Vi betalade runt 15 dollar var och så fick vi gå in på ranchen. Först var det som ett litet museum om tv-serien, sedan fick vi åka på en liten guidad tur. Vi avslutade vid huset som var med i serien och fick gå omkring där inne med en guide. Därefter gick vi omkring själva på ranchen och hälsade på bland annat minihästar och lamor, haha! Även om jag och Johanna inte har sett serien så var det väldigt kul att vara där.

Efter två timmar där rullade vi tillbaka till Dallas och checkade in på hotellet. Vi promenerade dock iväg direkt till downtown Dallas, ca 3-4 km från hotellet vi bor på. Det var ju inte det enklaste att gå då USA är uppbyggt på att man ska köra bil överallt... Vissa stunder fanns det inte ens en trottoar att gå på utan då gick vi på gräs, haha. Men vi kom fram tillslut och letade upp en restaurang och käkade steak till middag! Vi vandrade sedan bara omkring och hittade bland annat en minnesplats för JFK, ett stort öga (väldigt random!) och en bar där vi tog ett glas! Sedan började äventyret att försöka hitta en taxi hem... Vi såg kanske 3 st taxibilar på en halvtimme?! Vi försökte vinka in men ingen stannade... Så tilllslut frågade vi en polis som stod parkerad om hon visste något ställe där det fanns taxi. Hon pekade på ett hotell runt hörnet och sa att det finns taxibilar utanför, men det gjorde det såklart inte. Då fick vi fråga personal på hotellet som hjälpte oss att få en taxi, haha. Herregud alltså, vi letade taxi i nästan en timme... ;) Men tillslut hamnade vi på hotellrummet igen och nu ska vi sova!

Minnesplats för JFK.

FRAMME I TEXAS!

Hallå, nu är vi äntligen framme på hotellet i Houston efter en låååång resa. Vi började som sagt med att flyga ner till Istanbul, vilket tog ca 3,5 h. Vi underhöll oss med att spela kort, leka lekar och äta frukost haha. Vi satt bredvid en kvinna som var väldigt skön, hon var till och med och "lekte" med oss! ;) Vi fick andas in lite turkisk luft eftersom vi fick åka buss till gaten från flyget, så vi hann med en selfie i Turkiet också!

När vi väl kom fram till gaten letade vi upp nästa gate där flyget till Houston skulle gå. Det var en liten procedur där! Vi fick visa att vi hade bokat biljett tillbaka från USA, vårt handbagage blev kollat och så. Det tog sin lilla tid och även fast vi hade runt 1,5 h innan planet skulle gå hann vi inte med något annat än att gå direkt till gaten pga säkerheten... Men men! Vi kom på planet och så började den långa flygresan. Jag tyckte de första 6-7 timmarna gick otroligt segt, men de sista timmarna gick snabbare på något konstigt sätt! ;) Det blev ingen sömn för mig men Johanna sov en del, så avundsjuk! Meeeen jag vilade iallafall en del och tittade på flera filmer och spelade spel. Vi hann även med två måltider, jag valde pasta båda gångerna. Vi fick även hämta smörgåsar om vi ville ha, mellan måltiderna. Så hungrig behövde man inte vara!

Johanna spelar spel.

Hejdå Istanbul!

Det dryga var ju dock att från Istanbul åkte vi tillbaka hemåt och flög över södra delarna av Sverige innan vi fortsatte mot Island/Grönland/Kanada/USA! Hahah, kändes lite konstigt att åka raka vägen tillbaka direkt efter att vi landat i Turkiet liksom! ;)

Väl framme i Houston fick vi gå igenom tullen och det flöt på bra, inga problem där! Det var väldigt lugnt och jag fick de vanliga frågorna "vad ska du göra här? Hur länge stannar du?" och lite så. Fick även lämna fingeravtryck och ta bild, som man brukar göra i USA.

Vi tog sedan en gratis shuttle till hotellet och checkade in. Vi tänkte att vi måste försöka hålla oss vakna en stund till då klockan bara var runt 21 lokal tid, så vi gick faktiskt ut till poolen och tog oss ett dopp. Helt ensamma var vi också! Det var så himla mysigt att hänga i en varm pool utomhus under stjärnhimlen! Det blev även en skön dusch efteråt, man var ju inte så fräsch efter resan... Haha! Men nu börjar klockan närma sig 23, alltså är det morgon i Sverige nu och jag har varit vaken i drygt 26 timmar. Så fort huvudet hamnar på kudden kommer jag nog att däcka direkt! Godnatt!

TURKIET

Nu har vi klarat av första flyget till Istanbul. Strax ska vi gå på planet ull Houston! Berättar mer sen, men ville bara berätta läget!

PÅ ARLANDA

Hallå! Nu är vi incheckade och klara och står vid gaten för att gå på planet. Allt har gått smidigt än så länge så hoppas det fortsätter så! Nu flyger vi först till Istanbul i Turkiet och därifrån flyger vi direkt till Texas i hela 13 timmar... ;)

MÅNDAG

Hej hej! Denna måndag började med ett besök till utomhusbadet med Carina, Lisen, Steve, Freya och Zoe!

Annars idag har jag inte gjort så mycket. Har hängt lite med mormor vid hennes husvagn som står på vår tomt och vilat lite. På sena eftermiddagen kom Carina, Lisen, Steve och Zoe till mormors husvagn och hälsade på där. Kul att se dem en sista gång! Nu är jag påväg hem till Uppsala. :) Ska fixa med det sista inför resan imorgon!

KUSINER

Det är 15 år mellan korten, tänk vad fort tiden går! Små har blivit stora. ;)

SLÄKTMIDDAG

Go kväll! Idag åkte tjocka släkten till Väddö där mormor bjöd oss på middag på en restaurang. Så mysigt att vara tillsammans alla igen! Senast var ju i England för ett år sedan. Och exakt ett år sedan var det Karro och Williams bröllop! :)

Freya <3

Zoe med sin mormor!

Zoe busar med sin morbror Jonas!

Bus med gammelmoster Mia!

Och självklart lite sång och lek!

ROSENGÅRDEN

Halloj! Idag på förmiddagen var jag, mamma, mormor och Nilla till Rosengården här i Hallsta city. Det är ett par som har massa olika sorters rosor och även ett litet café. Så mysigt! På eftermiddagen åkte jag och Mattias till farmor och hälsade på. Fick även fika där, så det blev en massa fika för mig idag, haha!

Nilla hälsar på fiskarna!

NEW HAIR DON'T CARE

Hej! Jag kom på att jag har ju glömt att visa min nya frisyr sedan jag klippte och färgade håret, haha. Här kommer en före och två efterbilder, en där jag inte fixat håret och en där jag plattat håret! ;)

LÖRDAG

Halloj! Idag tog jag en skön sovmorgon, som jag längtat hela veckan! Haha. Har även packat lite mer och hängt hemma hos Linnéa. På sena eftermiddagen åkte jag hem till Hallsta C och direkt hem till moster Carina med mormor, mamma och Nilla. Hemma hos Carina var mina kusinbarn Freya och Zoe! Sååå kul att se Zoe igen, hon har blivit så stor! Det var ju ett år sedan vi sågs senast. Och så är det alltid kul att hänga med Freya! :)

Freya hade ritat teckningar till amerikanarna, så duktig:

TORSDAG

Hallå! Idag efter jobbet tvättade jag och började packa inför resan. Har redan packat för mycket kläder meeeen jag tänker att det kommer vara sjukt varmt och man kommer svettas mycket så det skadar inte med lite extra ombyte! ;) Nu har jag precis slagit in ett paket till möhoppan. Är så himla taggad!!! En jobbdag kvar innan semester i två veckor, woho!

TISDAG

Hallå! Tisdag idag och snart har halva jobbveckan gått. Känns skönt, för nu börjar jag verkligen längta efter semester och TEXAS! Det kommer vara galet varmt men åh så kul vi ska ha! Såhär ser vädret ut just nu i Houston! ;)

LÖRDAG

Hallå! Igår var jag och klippte och färgade håret. Resultatet kommer senare! ;) Men efter frisören gick jag till en hemmafest och hängde där resten av eftermiddagen och kvällen. Riktigt nice sommarväder, roliga lekar och härliga människor! :)