ROADTRIP TILL MAINE

Hej hej hallå! Idag åkte jag och Cajsa iväg till Maine. Men dagen började otroligt dåligt! Vi hade bokat bil på flygplatsen som är här nära oss och vi var där vid 08. Meeen där på plats sa de att vi behövde ha ett kreditkort för att få hyra bilen, och ingen av oss har det... Vi frågade även de andra biluthyrarna där men alla sa samma sak. Vi åkte istället till ett annat ställe för att prova, men de sa samma sak. Vi åkte till ett tredje ställe där de sa att vi kunde hyra bil utan kreditkort, men då måste vi ha amerikanskt körkort. Och det har ingen av oss heller, haha. Ååååh det var så himla himla surt! Efter nästan två timmars försök på olika ställen trodde vi att denna roadtrip inte skulle bli av... Men jag ringde och frågade min värdmamma om hon kunde tänka sig att följa med och hyra, och visa sitt körkort och stå med på uthyrningen tillsammans med mig. Hon vaknade av mitt samtal (vid 10) men snäll som hon är sa hon ja, så vi åkte hemåt. Men på väg hem smsade hon och sa att hon hade en bättre idé, hon sa att vi kunde ta hennes bil då hon inte hade så många mil på den! Det var såå underbart och skönt att det löste sig med bilen, och vi var såå tacksamma. Nu sparade vi ju drygt 1000kr var också! 

Cajsa lämnade av mig och jag tog bilen och körde till henne, då hon behövde lämna av sin bil. Så, drygt tre timmar efter planerat kom vi iväg vid 11! Vi tog ett första stopp i Hartford, Connecticut för lunch. Det var kul att få se den staden, för i Gilmore Girls (en serie jag älskar) pratas det mycket om den då de bor nära där, haha. 
(null)

Vi fortsatte sedan vidare och stannade någonstans i Massachusetts för att tanka bilen, men nästa riktiga stopp blev i Portsmouth, New Hampshire! Det var en otroligt mysig liten stad och vi strosade omkring där i någon timme. Det var skönt att få sträcka på benen då efter flera timmar i bilen! 
(null)

Sedan åkte vi över en bro och kom då till Maine. Så idag har vi varit i fyra stater, haha! Vi åkte hela vägen till Portland som låg ca en timme ifrån Portsmouth. Vi kom fram vid 18:30 och strosade omkring downtown innan vi åt hummer till middag på ett gulligt hak! Det var första gången för oss och vi visste inte riktigt hur vi skulle göra först, men vi provade oss fram och det gick bra, haha. Efter middagen gick vi tillbaka till bilen, köpte bubbel på Whole Foods och åkte till hotellet. Vi checkade in, duschade och skålade in helgen ordentligt! Vi var sååå glada att vi tillslut kom iväg och njöt av varje sekund! 
(null)

(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0